Spółka Trakcja na zlecenie PKP PLK rozbudowała stację Małaszewicze o trzy dodatkowe tory. To część zadania za 123 mln zł na zaprojektowanie i rozbudowę torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze na linii E20 Warszawa - Terespol.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 18 listopada 2022 roku
umowę o wartości prawie 123 mln zł netto na zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy stacji Biała Podlaska o dziesięć torów i stacji Małaszewicze o trzy tory. Zaplanowane do przyszłego roku prace na stacji w Białej Podlaskiej mają umożliwić obsługę większej liczby pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zakres prac obejmuje także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz odwodnienie.
W zakresie zadania jest także budowa przejścia pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo. Dla podróżnych z trudnościami z poruszaniem się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Wejście do tunelu będzie zapewnione od strony ulicy Sidorskiej i Akademii Bialskiej. Obecnie budowane jest odwodnienie drogi łączącej ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia - informuje PKP PLK. Prace finansowane są ze środków publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego.
Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska jest uzupełnieniem inwestycji „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”, dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu wzrosła ostatnio z 736,8 mln zł do 754,9 mln zł. Ważna dla Jedwabnego Szlaku inwestycja jest
opóźniona o kilka lat (a przebudowa samego terminalu w Małaszewiczach
wciąż się nie rozpoczęła)