Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że maj 2024 roku, to po kwietniu drugi miesiąc wzrostu rok do roku przewiezionej koleją masy i zrealizowanej pracy przewozowej.
Prawie 18,7 mln ton obsłużonych w ubiegłym miesiącu ładunków oznacza wzrost o 0,1 mln ton (+0,4 proc.) wobec tego samego miesiąca 2023 r. Wykonana w przewozach towarowych praca przewozowa osiągnęła wartość prawie 5,1 mld tonokilometrów, czyli o 0,1 mld tonokilometrów więcej (+2,5 proc.) niż w maju 2023 r.
Ładunki wozimy na dłuższe odległości Wartość pracy eksploatacyjnej przekroczyła poziom 6,9 mln pociągokilometrów, co jest nieznacznym spadkiem (o 0,01 mln pociągokilometrów, czyli -0,2 proc.) wobec wyniku z maja 2023 r. Średnia odległość przewozu 1 tony ładunku w maju wyniosła prawie 273 km, czyli o prawie 6 km więcej niż przed rokiem.
Maj pod względem przewiezionej koleją masy ładunków był nieznacznie słabszy wobec kwietnia.
Ogółem przetransportowano o 0,2 mln ton (-1,1 proc.) ładunków mniej. W przypadku pracy przewozowej był to nieznaczny wzrost o 0,02 mld tonokilometrów (+0,4 proc.). Zrealizowana przez pociągi towarowe praca eksploatacyjna była natomiast niższa o 0,01 mln pociągokilometrów (-0,2 proc.) w zestawieniu miesiąc do miesiąca. Średnia odległość transportu 1 tony ładunku w maju była większa o prawie 4 km wobec kwietnia 2024 r.
Przez pięć miesięcy 2024 roku blisko 92 mln ton ładunków Od początku tego roku kolej przewiozła 91,7 mln ton ładunków, zrealizowana przez pociągi towarowe praca przewozowa wyniosła ponad 24,2 mld tonokilometrów, a eksploatacyjna osiągnęła wartość ponad 33,7 mln pociągokilometrów. W zestawieniu z miesiącami styczeń – maj 2023 r. masa przewiezionych towarów była niższa o 5,5 mln ton (-5,6 proc.), poziom pracy przewozowej spadł o 1,7 mld tonokilometrów (-6,5 proc.), a eksploatacyjnej o 1,8 mln pociagokilometrów (-5 proc.) w porównaniu do analogicznych pięciu miesięcy w 2023 r.