Firma DB Schenker Rail podpisała kolejną umowę na prowadzenie przewozów towarowych po linii kolejowej High Speed 1, biegnącej tunelem pod kanałem La Manche. To już kolejny kontrakt zapewniający – obok pasażerskich - również towarowe przewozy prowadzone Eurotunelem.
13 stycznia uruchomiono międzynarodowy pociąg, który do Wielkiej Brytanii przywiózł żywność w kontenerach-chłodniach oraz części samochodowe. Pociąg wyjechał z Hiszpanii i Eurotunelem dojechał do Londynu. Na razie DB Schenker Rail ma podpisany kontrakt na dostęp do torów linii HS1 na najbliższe sześć miesięcy, jednak zarówno zarządca linii, jak i przewoźnik, wyrażają chęć kontynuacji współpracy.
- To ważny krok w kierunku transportu towarów linią HS1. Z pewnością jest to obszar transportu, który dla tej linii nabiera coraz większego znaczenia - powiedziała Nicola Shaw - przedstawicielka zarządcy linii - firmy High Speed One Ltd.
Pierwsze systematyczne przewozy towarów linią High Speed 1 uruchomiono w listopadzie 2011 roku. Firma DB Schenker Rail rozpoczęła wówczas regularne kursy pociągów towarowych z Wrocławia do Barking (dzielnica wschodniego Londynu). Przewozy w tej relacji są prowadzone do dziś. Warto również przypomnieć, że linia była także wykorzystana do pilotażowego kursu pociągu, który zainaugurował uruchomienie towarowych przewozów kolejami dużych prędkości. Uruchomienie takich przewozów ma przynieść nową jakość w transporcie - przede wszystkim ze względu na skrócenie czasu realizacji dostaw. Na regularne przewozy towarowe KDP - w tym prowadzone po linii HS1, trzeba będzie jednak poczekać jeszcze kilka lat.