Po czterech latach od zakończenia modernizacji linii 405 na odcinku między Słupskiem a Kępicami uda się znacząco zwiększyć liczbę pociągów. Zamiast sześciu par pojedzie osiem. Więcej składów dotrze też do Szczecinka i Chojnic.
O uruchomienie kolejnych pociągów najaktywniej od kilku lat konsekwentnie zabiegała burmistrzyni Kępic, Magdalena Majewska. W końcu udało jej się je wywalczyć. Od momentu zmiany rozkładu jazdy, czyli od 15 grudnia, między Słupskiem a Miastkiem (przez Kępice) będzie kursować osiem par pociągów.
Pięć z nich będzie kursować dalej do Szczecinka, a kolejne trzy dojadą aż do Chojnic. To spora i bardzo pozytywna zmiana na transportowej mapie wschodniej części województwa pomorskiego. Więcej pociągów ze Słupska do Szczecinka po stosunkowo szybkiej linii (100/120 km/h) to także większe możliwości przesiadek na wiele innych pociągów Polregio i PKP Intercity w kierunku Wielkopolski i nie tylko.
Remont linii 405 na odcinku od Słupska do granicy z Zachodniopomorskiem zakończył się w 2020 roku, jednak dotąd, w stosunku do sytuacji sprzed remontu, przybyła tylko jedna, szósta para połączeń.
– Będzie więcej kursów porannych, popołudniowych i wieczornych, bo cały rozkład został zmodyfikowany – cieszy się w rozmowie z „Radiem Gdańsk” Magdalena Majewska.
– Osiem par pociągów dziennie to dobra zmiana, chcielibyśmy, by docelowo było ich dziesięć, a naszym marzeniem jest elektryfikacja tej linii. Wiemy, że to duża i kosztowna inwestycja, ale to dałoby możliwości kursowania dalekobieżnych pociągów między innymi do Poznania. Innym problemem jest tabor. Mamy nadzieję, i takie informacje też do nas docierają, że wraz ze zmianą rozkładu jazdy trafią do nas lepsze szynobusy – dodaje Majewska. Obecnie coraz częściej po linii kursują zmodernizowane SA109.
– W połowie roku skończymy modernizację dworca kolejowego i powstanie węzeł transportowy z prawdziwego zdarzenia. Chcemy, aby mieszkańcy mieli bardzo dobry dostęp do komunikacji zbiorowej, zarówno kolejowej, jak i autobusowej – dodaje burmistrzyni. Operatorem na linii pozostanie Polregio.
Linia kolejowa 405 została zmodernizowana dzięki unijnemu dofinansowaniu i pieniądzom pomorskiego urzędu marszałkowskiego. Inwestycja kosztowała około 200 milionów złotych (wraz z modernizacją odcinka Słupsk – Ustka, budową i elektryfikacją odcinka do Ustki Uroczysko oraz z przebudową stacji Ustka).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.