Władze województwa dolnośląskiego planują znaczącą poprawę oferty na kilku liniach w regionie wraz z wejściem w życie, w grudniu 2014 r., nowego rocznego rozkładu jazdy. Największe zmiany planowane są na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, planowane jest uruchomienie nowych pociągów zarówno w relacji Wrocław-Wałbrzych, jak i łączących Wrocław z Jelenią Górą; w tym drugim przypadku będzie to wydłużenie relacji pociągów kursujących obecnie pomiędzy Jelenią Górą i Szklarską Porębą.
– Poza tym, ze względu na ograniczoną ofertę na linii Wrocław-Rawicz-Poznań związaną z modernizacją infrastruktury, planuje się zwiększenie liczby połączeń w okresach szczytowych o najbardziej pożądane pociągi. W ciągu linii Wrocław-Legnica-Zgorzelec planowane są dodatkowe połączenia, mające sprostać stale wzrastającemu popytowi na transport kolejowy na tym ciągu. Ze względu na kończącą się rewitalizację linii Kłodzko-Kudowa-Zdrój planuje się poprawę oferty na tej trasie oraz uruchomienie weekendowej pary pociągów bezpośrednio z i do Wrocławia – dodaje Wojciech Zdanowski.
Na pozostałych liniach planowane jest utrzymanie obecnej oferty. Jedynym wyjątkiem może być, o czym już informowaliśmy, trasa z Jeleniej Góry do Lwówka Śl., której grozi zawieszenie. Wynika to z faktu, że PKP PLK planują zmniejszenie prędkości maksymalnej na tej trasie do 20 km/godz. – To stawia pod znakiem zapytania możliwości utrzymania przewozów na tej trasie. W tej sprawie toczą się rozmowy pomiędzy władzami województwa, a zarządcą infrastruktury w celu utrzymania obecnych parametrów i umożliwienia prowadzenia ruchu pociągów – informuje Wojciech Zdanowski.
Do połowy kwietnia przewoźnicy pasażerscy mieli czas na składanie wniosków do rocznego rozkładu. Obecnie ma miejsce analiza tych wniosków przez PKP PLK. Projekt rozkładu zarządca infrastruktury ma przekazać do połowy lipca.