Po 15 marca zwiększy się liczba pociągów kursujących między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim. Zamiast 37 oba miasta połączy 39 par składów. Niestety, m.in. ze względu na przebudowę mostu na rzece Utracie czas podróży do Łodzi wydłuży się od 6 do 10 minut.
– To już ostatnie prace, jakie prowadzimy na odcinku Skierniewice – Warszawa. Odcinek pomiędzy Żyrardowem a Jaktorowem, na którym ruch odbywa się po jednym torze, zostanie w pełni udrożniony z końcem marca, po czym rozpoczniemy tam testowanie urządzeń sterowania ruchem, które potrwa do 25 kwietnia. Od korekty rozkładu jazdy w końcu kwietnia, pracę będę prowadzone na drugim torze pomiędzy Żyrardowem a Grodziskiem Mazowieckim – powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK.
Nadal trwa budowa tunelu drogowego w Grodzisku Mazowieckim i wydłużonych przejść podziemnych w Grodzisku i Pruszkowie. Budowany jest wiadukt drogowy i przejście podziemne w Jaktorowie, tunel drogowy w Chylicach oraz prace wykończeniowe i okołotorowe.
Część pociągów kursujących pomiędzy Warszawą a Łodzią w dalszym ciągu poruszać się będzie z pominięciem stacji Skierniewice i Żyrardów, trasą objazdową przez Mokrą i Sochaczew. Dotyczy to głównie pociągów TLK. Czy kwietniowa korekta rozkładów jazdy przyniesie powrót pociągów na trasę przez Skierniewice? Tego PKP PLK jeszcze nie wiedzą.
Dodatkowe dwie pary pociągów, które pojadą między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim, to składy Kolei Mazowieckich. Od 1 kwietnia pojawi się jeszcze jedna para pociągów tego przewoźnika na tym odcinku. Z 57 uruchamianych obecnie pociągów do 60 od 15 marca i do 63 od 1 kwietnia wzrośnie natomiast ich liczba między Warszawą a Pruszkowem.
Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź zakończy się w grudniu 2015 r. Czas przejazdu dla najszybszych pociągów TLK kursujących pomiędzy miastami skróci się, według zapewnień PKP PLK, do 70 minut.