O tym nieoficjalnie mówiło się już od dawna, teraz Koleje Austriackie to potwierdziły. Z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, pojawią się na torach tygodniowo trzy pary pociągów Nightjet między Berlinem i Paryżem oraz Brukselą.
Z końcem przyszłego roku kursy
Nightjet mają się odbywać codziennie, Natomiast pociągi nocne tej marki z Wiednia do Brukseli skierowany zaś zostanie nową trasą przez Salzburg i Monachium. Na liniach z Hamburga przez Monachium do Innsbrucku i z Hamburga przez Passawę do Wiednia pojawią się
nowe składy sypialne, które rozwijać mogą prędkość do 230 km/h.
DB we współpracy z ÖBB stopniowo zastępować będzie kursujące na linii Frankfurt-Stuttgart-Monachium-Salzburg-Klagenfurt składy IC najnowszymi jednostkami ICE 4.
Nowe austriackie Railjety pojawią się zaś od kwietnia 2024 na obecnej linii EC z Monachium przez Innsbruck do Włoch.
Od połowy grudnia przybędzie dalekobieżnych połączeń na odcinku Monachium-Salzburg, od 6 rano do późnych godzin wieczornych szybkie składy kursować tu będą co godzinę (i dalej od Salzburga w stronę Wiednia i Budapesztu lub Klagenfurtu, Villach lub Grazu). Przez cały dzień funkcjonował będzie nareszcie 2h-takt pociągów dalekobieżnych między Innsbruckiem i Monachium.
W nowy rozkładzie przybędzie też para ICE na linii Wiedeń-Norymberga-Berlin-Hamburg. Okrężne połączenie ICE Berlin-Frankfurt-Stuttgart-Ulm-Lindau-Innsbruck oferowane zaś będzie codziennie przez cały rok.