Od 14 czerwca będzie więcej pociągów z Krakowa do Pragi. Uruchomi je czeski prywatny operator Leo Express, który do Pragi będzie jeździł częściej także z położonego tuż przy granicy Bogumina.
Leo Express pochwalił się, że od 14 czerwca będzie kursować według nowego rozkładu jazdy, który przyniesie kilka nowości.
Więcej kursów Leo Express do Krakowa
Dalekobieżne Flirty Leo Expressu będą kursować w poniedziałki piątki i soboty z Krakowa Głównego, wyruszając z niego o 4:01. Podróż do Pragi nie będzie krótka i potrwa 7 godzin i 36 minut. Dla porównania, jadąca po godzinie 10 Cracovia uruchamiana przez PKP Intercity, dociera do Pragi w 7 godzin i 15 minut, jedzie taką samą trasą przez Katowice, Tychy, Wodzisław i Bohumin, jednak nie zatrzymuje się pomiędzy Krakowem a Katowicami, co robi Leo Express.
Kursy powrotne będą odbywać się z Pragi hlavni nadrazi o 15:28 w czwartki, piątki i niedziele. Dystans między stolicą Czech i stolicą Małopolski pokonają w 6 godzin i 55 minut.
Leo Express zapowiedział też, że uruchomi dwie dodatkowe pary pociągów między Pragą a przygranicznym Bohuminem. Ponadto będzie dodatkowy nocny pociąg Bohumin – Ołomuniec i wczesnoporanny Przerów – Praga.
RegioJet do Przemyśla na razie nie ruszy
Swój pociąg na odcinku z Przemyśla, przez Kraków i Katowice do Pragi, wraz z letnią korektą rozkładu jazdy umieścił również RegioJet. Trasę pociągu i czasu odjazdu można sprawdzić na Portalu Pasażera (wyjazd o 20:34 z Przemyśla, dojazd do Bohumina na 2:12). Według posiadanych przez nas informacji taki rozkład jazdy nocnego pociągu, przydzielony przez PKP PLK, nie satysfakcjonuje jednak RegioJet i nie dojdzie do jego uruchomienia w takiej opcji.
Czeski prywatny przewoźnik
w dalszym ciągu uruchamia za to pociągi humanitarne do Ukrainy.