Partnerzy serwisu:
Biznes

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna
W nowym, rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2014 r., władze woj. zachodniopomorskiego planują zwiększenie liczby pociągów m.in. na trasach łączących Szczecin z Kostrzynem i Kołobrzegiem.

Do połowy kwietnia przewoźnicy pasażerscy mieli czas na składanie wniosków do rocznego rozkładu jazdy. Obecnie ma miejsce analiza tych wniosków przez PKP PLK. Projekt rozkładu zarządca infrastruktury ma przekazać do połowy lipca.

Jak poinformowało nas biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, w projekcie rozkładu jazdy 2014/2015 zakłada się rozszerzenie terminów kursowania kilku pociągów na trasach Szczecin – Świnoujście i Szczecin – Poznań oraz ograniczenie kilkugodzinnych luk w rozkładzie jazdy w wybrane dni tygodnia na trasach Szczecin – Kołobrzeg i Szczecin – Kostrzyn. Ponadto przy opracowywaniu rozkładu, nacisk położono na poprawę skomunikowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych na stacjach Szczecin Dąbie oraz Białogard.

Oferta ulegnie poprawie także dzięki wydłużeniu relacji niektórych pociągów. W nowym rozkładzie pojawią się kolejne pociągi bezpośrednie relacji Poznań – Świnoujście obsługiwane zespołami serii ED78 „Impuls”. Ponadto trasa dotychczasowego pociągu relacji Białogard – Poznań zostanie wydłużona o odcinek Koszalin – Białogard, w efekcie czego pociąg będzie kursował w relacji Koszalin – Poznań, zapewniając dojazd do stolicy Wielkopolski w porze przedpołudniowej (obecnie pociąg ten wyjeżdża z Białogardu o godz. 5.20, a w Poznaniu jest o 9.42). W okresie wakacji 2015 przewiduje się ponadto wydłużenie do Koszalina tras dwóch par pociągów kursujących w relacji Szczecin – Kołobrzeg.

Na pozostałych liniach przewidywana jest stabilizacja dotychczasowej oferty przewozowej. Nie przewiduje się zawieszania przewozów na żadnej z obecnie obsługiwanych linii na obszarze woj. zachodniopomorskiego.

W oświadczeniu przesłanym do redakcji „RK” przez biuro prasowe UMWZ podkreślono jednak, że powyższe plany zawierają się na razie jedynie w projekcie rozkładu i do momentu zakończenia jego konstrukcji przez PKP PLK, całość nie ma charakteru ostatecznego dokumentu.

Jednocześnie warto zauważyć, że od 27 kwietnia, wraz z wejściem w życie rocznej korekty rozkładu, uruchomiono wieczorną parę pociągów Szczecin – Nowogard (odj. ze Szczecina 18.49, z Nowogardu 22.25), w obu kierunkach kursującej przez lotnisko w Goleniowie. Władze UMWZ podkreślają, że jeśli pociągi będą się cieszyć zainteresowaniem, to zostaną one utrzymane także w kolejnym rozkładzie jazdy.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Infrastruktura

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Gazeta Wyborcza/Rynek Kolejowy 05 marca 2013

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

Warte uwagi

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

ew / Rynek Infrastruktury 25 kwietnia 2013

Remont dworca w Kostrzynie nie zakończy się planowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

ak, Rynek Kolejowy 14 lutego 2014

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 maja 2015

Zobacz również:

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Infrastruktura

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Gazeta Wyborcza/Rynek Kolejowy 05 marca 2013

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

Warte uwagi

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

ew / Rynek Infrastruktury 25 kwietnia 2013

Remont dworca w Kostrzynie nie zakończy się planowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

ak, Rynek Kolejowy 14 lutego 2014

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5