Na dworcach pasażerowie będą mogli korzystać ze wsparcia informatorów mobilnych. Podróż usprawni zaplanowanie oraz zakup biletów z wyprzedzeniem. PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w pociągach, w związku z czym wzmocnienia mogą ulegać zmianom a kolejne pociągi zyskają dodatkowe wagony.
W dniach od 30 października do 4 listopada, PKP Intercity zapewni 245 dodatkowych wagonów, które wzmocnią 154 pociągi na wybranych połączeniach. Dodatkowo część pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych zostanie wydłużonych do dwóch składów.
Przykładowo, pociąg Esperanto zestawiany jest z jednego składu typu Dart o długości 150 metrów z miejscami dla ponad 350 pasażerów. W dzień Wszystkich Świętych pociąg będzie wydłużony do 300 metrów z miejscami dla 700 osób. PKP Intercity podjęło już decyzję o wydłużeniu 8 takich pociągów.
- 30 października pociąg 1002 „Zamenhof”;
- od 31 października do 4 listopada pociąg 6124 „Fredro”;
- od 31 października do 4 listopada pociąg 1624 „Fredro”;
- 31 października pociąg 6120 „Asnyk”;
- 31 października pociąg 1220 „Nida”;
- 3 listopada pociągi 1542 oraz 5142 „Laguna”;
- 3 listopada pociąg 1106 „Esperanto”.
Jak informuje PKP Intercity, przewoźnik na bieżąco monitoruje frekwencję pasażerów w pociągach i w miarę możliwości technicznych, jeśli pojawi się taka potrzeba, będzie planował dalsze wzmocnienia składów.
Najbardziej popularnymi kierunkami podróżowania w okresie Wszystkich Świętych będą trasy: Kraków - Warszawa - Kraków, Trójmiasto - Warszawa - Trójmiasto, Warszawa - Poznań - Warszawa, Warszawa - Wrocław - Warszawa.
Chcąc zapewnić sobie najwyższy komfort podróży pasażerowie powinni zarezerwować bilety na wybrane połączenie z wyprzedzeniem. Można to zrobić poprzez serwis e-IC, aplikację mobilną lub platformy takie jak mPay, e-podróżnik.pl, biletico.pl, SkyCash, Koleo, Jakdojade.pl oraz eTravel. Ułatwienia w zakupie biletów oferują także Google Maps i Billkom.
PKP Intercity informuje, że do dyspozycji pasażerów, na największych dworcach w Polsce, będą informatorzy mobilni. Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży. Będą oni dostępni na następujących dworcach: Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Szczecin Główny, Kraków Główny, Katowice, Przemyśl Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny.
Dostępna dla pasażerów jest również całodobowa infolinia pod numerem +48 22 322 22 22 (koszt zgodny z taryfą operatora).