Fot. Railroad.net, public domain, wikimediaLokomotywa ALP-45
New Jersey Transit Corporation wykorzystuje opcję i zamawia 17 dodatkowych lokomotyw z napędem hybrydowym ALP-45. Dzięki innowacyjnemu napędowi pasażerowie mogą podróżować bez przesiadek jednym pociągiem pomiędzy New Jersey a Penn Station w Nowym Jorku.
Bombardier Transportation ogłosił, że New Jersey Transit Corporation (NJ Transit) skorzystał z opcji na zamówienie dodatkowych 17 lokomotyw z napędem hybrydowym Bombardier ALP-45. Wartość nowego zamówienia, bazującego na kontrakcie ramowym na 26 lokomotyw z 2008 roku, wynosi około 160 mln dolarów (czyli około 133 mln euro ). NJ Transit wykorzystał pierwszą opcję na 9 jednostek w 2011 roku, a kontrakt obejmuje łącznie opcje na dodatkowe 37 pojazdów.
– Kolejne zamówienie od NJ Transit potwierdza jakość naszych wysoce innowacyjnych, energooszczędnych, niezawodnych i bezpiecznych technologii. Nowe lokomotywy będą spełniać normy emisji spalin EPA Poziom 4, określone przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska. Będą to więc pojazdy przyjazne dla środowiska, co jest szczególnie ważne na wielkomiejskim obszarze takim jak Nowy Jork – powiedział Benoit Brossoit, prezydent regionu Ameryki Północnej i Południowej Bombardier Transportation.
Lokomotywy z napędem hybrydowym mogą być eksploatowane zarówno w trybie spalinowym, jak i elektrycznym, zasilane prądem przemiennym z sieci trakcyjnej. Innowacyjny układ napędowy pozwala na eksploatowanie lokomotyw na całej sieci kolejowej NJ Transit, obejmującej zarówno linie zelektryfikowane, jak i linie niezelektryfikowane. Dzięki tej technologii pasażerowie mogą podróżować jednym pociągiem pomiędzy New Jersey i Penn Station w Nowym Jorku bez konieczności przesiadania się.
Wprowadzenie tych lokomotyw do eksploatacji w latach 2011–2012 przez NJ Transit oraz ówczesną Agence Métropolitaine de Transport w Montrealu (teraz działającej pod nazwą Réseau de transport métropolitain) było debiutem technologii hybrydowej w Ameryce Północnej. Lokomotywy będą produkowane w zakładach Bombardier w Niemczech i w Polsce. Rozpoczęcie dostaw zaplanowano na listopad 2019.
NJ Transit to największy stanowy system transportu publicznej w USA i zarazem stały klient koncernu Bombardier. Na przestrzeni lat Bombardier dostarczył NJ TRANSIT 100 lokomotyw elektrycznych i hybrydowych, setki wagonów pociągów podmiejskich push-pull oraz 429 pojazdów piętrowych. Bombardier był ponadto członkiem konsorcjum, które zaprojektowało i zbudowało „pod klucz” system lekkiej kolei RiverLine, łączącej miasta Camden i Trenton w stanie New Jersey, i które obsługuje oraz utrzymuje ten system w ramach umowy z NJ Transit.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.