Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" Radosław Pacewicz, dotąd wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego, został prezesem spółki Polski Tabor Szynowy.
Informację o nowym stanowisku Radosława Pacewicza potwierdziliśmy nieoficjalnie - czekamy na oficjalne stanowisko Urzędu Transportu Kolejowego. Sam zainteresowany potwierdził ją jednak na portalu LinkedIn. - Po prawie dziewięciu latach pracy Urzędzie Transportu Kolejowego czas na nowe wyzwania. Dumny jestem z tego co udało się przez ten czas dokonać i jaką ekipę stworzyć. Na swojej drodze spotkałem wielu przychylnych ludzi którym na sercu leży rozwój kolei i kilku nieprzychylnych dzięki którym wzmocniłem swoje mocne strony. Dziękuję wszystkim - napisał Pacewicz. Jak podkreślił, ma zamiar wspierać całą Agencję Rozwoju Przemysłu (właściciela spółki PTS) w działalności w obszarze kolei
W kierownictwie Urzędu Transportu Kolejowego pozostaje prezes urzędu - dr inż. Ignacy Góra, wiceprezes Kamil Wilde oraz dyrektor generalny Małgorzata Kalata.
Spółka Polski Tabor Szynowy (dawniej FPW Invest) powstała w lipcu 2011 r. i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu jako tzw. pool taborowy (ROSCO). Spółka wzięła za udział w konsorcjum
dzierżawiącym zmodernizowane przez FPS składy EN57 Feniks do Przewozów Regionalnych. W ubiegłym miesiącu
rozpoczęła taką dzierżawę dla także dla Kolei Małopolskich.
Aktualizacja: - Radosław Pacewicz, dotychczasowy Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego, zdecydował się podjąć nowe wyzwania poza urzędem. W UTK przepracował 9 lat - poinformował "Rynek Kolejowy" Maciej Bębenek z Urzędu Transportu Kolejowego. Obszar regulacji dotychczas realizowany przez Radosława Pacewicza osobiście nadzorować będzie dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Otrzymaliśmy również biogram Radosława Pacewicza:
Radosław Pacewicz od początku kariery zawodowej związany był z regulacją rynków. Pracę w Urzędzie Transportu Kolejowego rozpoczął w 2011 r. od stanowiska Radcy Prezesa. Rok później został Dyrektora Departamentu Regulacji Rynku Kolejowego. Odpowiadał za realizację zadań w zakresie prowadzenia postępowań regulacyjnych, postępowań w sprawie niedyskryminacji w dostępie do infrastruktury, zatwierdzania stawek jednostkowych opłat za dostęp i korzystanie z infrastruktury kolejowej oraz rozpatrywania wniosków o udzielenie, zawieszenie i zmianę licencji przewoźnika kolejowego. Koordynował współpracę UTK w ramach grupy zrzeszającej niezależnych regulatorów rynku kolejowego (IRG-Rail), a w marcu 2016 r. został przewodniczącym tej organizacji. Pełnił tę funkcję do zakończenia polskiego przewodnictwa.
W maju 2013 r. objął funkcję Zastępującego Dyrektora Generalnego, a w październiku 2015 r. Dyrektora Generalnego Urzędu Transportu Kolejowego. 4 września 2017 r. na wniosek Prezesa UTK został on powołany przez Prezesa Rady Ministrów na stanowisko Wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Poza działaniami związanymi z regulacją rynku i prawami pasażera zaangażowany brał także aktywny udział w licznych projektach informatycznych urzędu– od Systemy Obsługi Licencji Maszynisty, Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów, po Kolejowe e-Bezpieczeństwo. Nie można też zapomnieć o inicjatywach takich jak Akademia UTK i Kampania Kolejowe ABC - podkreśla UTK.