Chociaż lokomotywa Dragon 2 pokazana przez Newag na Trako pozornie nie różniła się od prezentowanych wcześniej, to wewnątrz elektrowóz skrywa powód do dumy inżynierów z firmy.
Dragon 2 w malowaniu PKP Cargo, z numer 004, jest jednym z pierwszych egzemplarzy, które bez przeszkód mogą poruszać się zarówno pod napięciem krajowym (3 kV DC) jak i stosowanym m.in. u naszych południowych sąsiadów (25 kV 50 Hz AC). Dla przewoźników poszukujących pojazdów dwusystemowych produkowany w kraju Dragon może być szansą na sprawne kursowanie po torach kilku krajów europejskich. Proces homologacji Dragona 2 jest w Czechach i na Słowacji jest w trakcie.
Łącznie PKP Cargo zamówiło w Newagu 24 dwunapięciowe Dragony 2. 7 kolejnych będzie wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy, który umożliwi pojazdom operowanie na niezelektryfikowanych szlakach i bocznicach. O statusie realizacji kontraktu
więcej piszemy w tym miejscu.Newag umożliwił zwiedzającym spacery także wewnątrz pojazdu i zdjęcia z takiego zwiedzania prezentujemy na naszym portalu.
Drugim eksponatem pokazanym na targach był Impuls 2, który może poruszać się po zarówno zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych odcinkach torów. Przekazany Zachodniemu Pomorzu egzemplarz z powodzeniem kursuje
w tym regionie od kilku miesięcy.