Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Austriacki Westbahn w ofensywie. Pojedzie do Zurychu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Austriacki Westbahn w ofensywie. Pojedzie do Zurychu?
Fot. Westbahn
Po ograniczeniach spowodowanych pandemią, przewoźnik Westbahn planuje nowy etap w swojej historii. Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy sześć kursów na linii Wiedeń-Salzburg wydłużonych zostanie do Monachium.

Pociągi te zatrzymają się w stolicy Bawarii na dworcu wschodnim, umożliwiając tu przesiadkę na kursujące do lotniska pociągi S-Bahn, tym samym dając nowe możliwości dojazdu do hubu Lufthansy m.in. z Salzburga. Na odcinku krajowym wybrane pociągi zatrzymają się w miejscowościach Straßwalchen, Neumarkt am Wallersee i Seekirchen am Wallersee. Kursy obsłużą piętrowe składy Kiss 3 wyprodukowane przez Stadlera. – Na głównej osi Wiedeń-Salzburg zwiększona zostanie o osiem liczba codziennych połączeń – powiedział Erich Forster, szef operatora Westbahn.

Nowe pociągi, mimo bogatszego wyposażenia, ważą dwie tony mniej niż dotychczas wykorzystywane składy. Tym samym KISS 3 wykorzysta 25% mniej energii niż inne jednostki należące do floty przewoźnika. Nowością Westbahn będą trzy klasy podróży: obok klasy standard (2 klasa, oznaczona przy wejściu na pomarańczowo) i First Class (na górnym pokładzie, oznaczona żółtym kolorem) pojawi się pośrednia Comfort Class. Cechować się ona będzie wygodniejszymi siedzeniami i większą przestrzenią dla pasażerów.

W miniony weekend "Neue Zürcher Zeitung" poinformowała, że w perspektywie 3-5 lat Westbahn chce przedłużyć kursy poza Monachium i skierować kilka kursów dalej do Zurychu. Według dziennika zależy na tym głównemu udziałowcowi Westbahn. Hans Peter Haselsteiner, bo o nim mowa, jest wielkim orędownikiem liberalizacji przewozów kolejowych. Szefem rady nadzorczej jest zaś były dyrektor Kolei Szwajcarskich SBB Benedikt Weibel. 

Przyponijmy, że Westbahn jako pierwszy chce też wprowadzić do rychu wyprodukowane w Chinach piętrowe zespoły trakcyjne. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Od grudnia Westbahn połączy Wiedeń i Innsbruck

Pasażer

Od grudnia Westbahn połączy Wiedeń i Innsbruck

Artur Bogdanowicz 24 sierpnia 2022

Westbahn zwiększa o połowę liczbę kursów z Wiednia do Monachium

Infrastruktura

Westbahn połączył Wiedeń i Monachium

Pasażer

Westbahn połączył Wiedeń i Monachium

Artur Bogdanowicz 11 kwietnia 2022

CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]

Tabor i technika

CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]

Jakub Madrjas, Artur Bogdanowcz 02 czerwca 2021

Westbahn coraz silniejszy w Austrii

Infrastruktura

Westbahn coraz silniejszy w Austrii

Artur Bogdanowicz 10 grudnia 2017

Zobacz również:

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Od grudnia Westbahn połączy Wiedeń i Innsbruck

Pasażer

Od grudnia Westbahn połączy Wiedeń i Innsbruck

Artur Bogdanowicz 24 sierpnia 2022

Westbahn zwiększa o połowę liczbę kursów z Wiednia do Monachium

Infrastruktura

Westbahn połączył Wiedeń i Monachium

Pasażer

Westbahn połączył Wiedeń i Monachium

Artur Bogdanowicz 11 kwietnia 2022

CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]

Tabor i technika

CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]

Jakub Madrjas, Artur Bogdanowcz 02 czerwca 2021

Westbahn coraz silniejszy w Austrii

Infrastruktura

Westbahn coraz silniejszy w Austrii

Artur Bogdanowicz 10 grudnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5