Jak informuje portal internetowy „Naszemiasto.pl”, w starostwie powiatu wejherowskiego odbyło się spotkanie dotyczące przywrócenia ruchu kolejowego w Bolszewie i Orlu. Głównym tematem rozmów były źródła finansowania linii kolejowych.
Linia kolejowa Wejherowo- Garczegorze funkcjonowała od 1910 roku do maja 1992 roku, gdy ograniczono ruch na tym odcinku jedynie do pociągów towarowych. Jak informuje „Naszemiasto.pl”, linię całkowicie wyłączono z eksploatacji w 2004 roku. Od tego czasu na tym odcinku rozkradziono część torowisk, mostów i innych elementów infrastruktury.
Obecnie starostwo powiatu wejherowskiego stara się o przywrócenie ruchu pociągów na tej trasie. Zdaniem lokalnych władz, głównym argumentem budowy linii do Bolszewa i Orla jest znaczący rozwój budownictwa mieszkaniowego w tej części powiatu, a także wzrost liczby ludności. Jak podaje „Naszemiasto.pl”, powiat ma szanse zdobyć na ten cel 85% dofinansowania z UE w ramach projektu „Infrastruktura i środowisko”. Lokalne władze musiałby dopłacić 5 mln zł, część kosztów pokryłaby także spółka PKP PLK.
Wśród potencjalnych przewoźników, których pociągi miałaby kursować na tej trasie wymieniania jest Szybka Kolej Miejska. - Jest za wcześnie, żeby mówić o datach i terminach. Tak naprawdę cały czas rozmawiamy o koncepcjach- informuje portal „Naszemiasto.pl” Bartłomiej Buczek, dyrektor SKM.