Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Węgrzy kupili wagony do pociągów międzynarodowych. Wjadą też do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Węgierski przemysł nie produkuje już ani spalinowych, ani elektrycznych zespołów trakcyjnych na własny rynek, za to produkcja wagonów idzie całkiem nieźle.

20 wagonów zbudowały zakłady należące do kolei państwowych MÁV w Szolnoku. Koleje Węgierskie przeznaczyły je do obsługi połączeń międzynarodowych. 10 z pojazdów 2 klasy przygotowano także do przewozu rowerów, wózków inwalidzkich, przestrzeń, chociaż jest bezprzedziałowa, to posiada przepierzenia, która pozwalają na nieco bardziej intymny przejazd. Pod siedzeniami znajdują się ładowarki i porty USB, wagony oczywiście są klimatyzowane, jest w nich bezprzewodowy internet, system informacji pasażerskiej i monitoring.

Wagony mogą być ciągnięte z prędkością 200 km/h. Jako, że przeznaczone są do pociągów międzynarodowych, Koleje Węgierskie oczekują, że ich producent zdobędzie homologacje do poruszania się nimi z taką prędkością w Polsce, Czechach, Rumunii, Szwajcarii, Austrii, w Słowenii i na Słowacji. Na razie kursują głównie na trasach wewnątrz Węgier, z Budapesztu nad Balaton, oraz do Miszkolca i Debreczyna.

MÁV zamówiło kolejne 70 wagonów w Szolnoku, jednak będą one przeznaczone wyłącznie do przewozów krajowych. Połowa z nich będzie wagonami z dodatkową przestrzenią wielofunkcyjną (podobne do budowanych w Pesie dla PKP Intercity wagonów Combi), a druga połowa będzie wagonami klasy 1 z przestrzenią barową. Te wagony mają rozpocząć kursowanie w połowie 2021.

Przypomnijmy, że Stadler produkuje właśnie elektryczne zespoły trakcyjne dla MAV Start.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Biznes

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2023

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Tabor i technika

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Roman Czubiński 29 maja 2020

Koleje Węgierskie z wielkim przetargiem na elektrowozy wielosystemowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Biznes

Enter Air: Polskie lotniska nas nie lubią

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2023

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Tabor i technika

Węgry: Jeszcze więcej ezetów w MAV

Roman Czubiński 29 maja 2020

Koleje Węgierskie z wielkim przetargiem na elektrowozy wielosystemowe

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5