Koleje Węgierskie MÁV poinformowały, że firma Stadler jest jedynym oferentem w przetargu na dostawę 48 niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. 42 spośród zamówionych pociągów mają trafić do operatora połączeń regionalnych MÁV-Start, a 6 do przewoźnika GYSEV. Na razie nie jest jeszcze jednak pewne finansowanie zakupów.
W tej chwili oferta potencjalnego dostawcy jest na etapie analizowania. Zamawiający ma 60 dni na rozstrzygnięcie postępowania. Jeżeli okaże się, że możliwości finansowe przewoźników pozwolą na realizację zamówienia, Stadler mógłby dostarczyć pociągi, które będą identyczne lub bardzo podobne do 60 Flirtów jeżdżących w barwach MÁV. Aktualnie Stadler buduje cztery Flirty dla przewoźnika GYSEV z poprzedniego zamówienia. Pociągi mają być dostarczone w pierwszych miesiącach 2014 roku.
Nowe pojazdy będą obsługiwały połączenia regionalne na terenie Węgier. Pojazdy od wcześniej dostarczonych będą różniły się jednak tym, że będą wyposażone w system ETCS poziomu 2. Każdy pociąg będzie miał część niskopodłogową, zaprojektowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Realizacja projektu zakupu pociągów wciąż pozostaje jednak pod znakiem zapytania, ponieważ nie ma jeszcze potwierdzenia unijnego dofinansowania projektu. Przetarg został jednak ogłoszony w związku z tym, że projekt musi zostać zrealizowany do końca 2015 roku. Jak podaje International Rail Journal, informacja o finansowaniu projektu powinna być znana najpóźniej na koniec roku 2013, ale taki termin decyzji o finansowaniu oznaczałby, że producent musiałby rozpocząć budowę pojazdów jeszcze przed potwierdzeniem finansowania kontraktu - tak aby pierwszy pociąg był dostarczony w kwietniu 2014 roku. Wówczas zakończenie dostaw nastąpiłoby do września 2015 roku.