Zakończyło się wdrażanie ITS na odcinku Gaj - ul. Zielińskiego. Choć to zaledwie 10 skrzyżowań, prace trwały ponad pół roku. Tymczasem to dopiero początek, bo system ma objąć w sumie ponad 150 skrzyżowań, a został już niespełna rok na ich podpięcie - pisze "Gazeta Wyborcza".
Przed rozpoczęciem Euro 2012, czyli za cztery miesiące, system powinien działać wszędzie tam, gdzie kursują tramwaje plus, w grudniu natomiast na większości skrzyżowań w mieście. Dotrzymanie terminu jest jednak mało realne.
Błażej Trzcinowicz, kierownik projektu ITS w departamencie prezydenta, przyznaje, że uruchomienie systemu w pełnym zakresie może się opóźnić nawet o rok, biorąc pod uwagę, ile było problemów z wprowadzeniem go na pierwszych 10 skrzyżowaniach. - Zgodnie z kontraktem na 153 skrzyżowaniach system ma być gotowy do końca tego roku, ale prawdopodobnie się to nie uda. Nim wyznaczony został ten termin, planowaliśmy, że prace zrealizujemy do końca 2013 roku i niestety chyba tyle potrwają - mówi szef projektu w "Gazecie Wyborczej".
Inteligentny System Transportu kosztował Wrocław 100 milionów złotych.
Więcej