Jeden z największych kontraktów w historii PKP PLK prawdopodobnie jednak nie przypadnie Chińczykom. Po odwołaniach unieważniono wybór konsorcjum Intercor-Stecol i wybrano ofertę polskich firm Torpol i Intop.
Przetarg na wartą ogromne pieniądze przebudowę linii nr 1 i 139 przez samo centrum Katowic - od stacji Katowice Szopienice Południowe do stacji Katowice Piotrowice jest częścią modernizacji magistrali E65 między Będzinem a Katowicami. Postępowanie na wybór wykonawcy
trwa już od roku.
Ujawniony przez PKP PLK budżet zamówienia
wynosił nieco ponad 4 mld zł brutto. Po aukcji elektronicznej okazało się, że najniższą ofertę złożyło polsko-chińskie konsorcjum Intercor-Stecol, które (z opóźnieniem) realizuje
przebudowę trasy Rail Baltica. W październiku ubiegłego roku Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do wniosków przegranych oferentów i
unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty.
Teraz inwestor zakończył ponowną ocenę ofert. Tym razem PKP Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejszą wybrał ofertę konsorcjum z udziałem należącego do CPK Torpolu oraz spółki Intop Warszawa (udział konsorcjantów to odpowiednio 70% i 30%). Zaproponowana kwota wynosi 4 184,8 mln zł brutto z opcjami i 4 150,8 mln zł brutto bez prawa opcji. Na realizację zamówienia podstawowego wykonawca ma otrzymać 48 miesięcy.
Projekt ma otrzymać dofinansowanie w wysokości 937 mln euro z instrumentu CEF, co stanowi 85% oszacowanej wartości prac. Więcej na temat zakresu tej inwestycji
pisaliśmy tutaj.