Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wart 4 mld zł kontrakt kolejowy jednak dla Torpolu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jeden z największych kontraktów w historii PKP PLK prawdopodobnie jednak nie przypadnie Chińczykom. Po odwołaniach unieważniono wybór konsorcjum Intercor-Stecol i wybrano ofertę polskich firm Torpol i Intop.

Przetarg na wartą ogromne pieniądze przebudowę linii nr 1 i 139 przez samo centrum Katowic - od stacji Katowice Szopienice Południowe do stacji Katowice Piotrowice jest częścią modernizacji magistrali E65 między Będzinem a Katowicami. Postępowanie na wybór wykonawcy trwa już od roku.

Ujawniony przez PKP PLK budżet zamówienia wynosił nieco ponad 4 mld zł brutto. Po aukcji elektronicznej okazało się, że najniższą ofertę złożyło polsko-chińskie konsorcjum Intercor-Stecol, które (z opóźnieniem) realizuje przebudowę trasy Rail Baltica. W październiku ubiegłego roku Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do wniosków przegranych oferentów i unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty.

Teraz inwestor zakończył ponowną ocenę ofert. Tym razem PKP Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejszą wybrał ofertę konsorcjum z udziałem należącego do CPK Torpolu oraz spółki Intop Warszawa (udział konsorcjantów to odpowiednio 70% i 30%). Zaproponowana kwota wynosi 4 184,8 mln zł brutto z opcjami i 4 150,8 mln zł brutto bez prawa opcji. Na realizację zamówienia podstawowego wykonawca ma otrzymać 48 miesięcy. 

Projekt ma otrzymać dofinansowanie w wysokości 937 mln euro z instrumentu CEF, co stanowi 85% oszacowanej wartości prac. Więcej na temat zakresu tej inwestycji pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Tabor i technika

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Jakub Madrjas 25 marca 2024

Podwyżki w PKP Cargo. Co ze sporem zbiorowym?

Biznes

Podwyżki w PKP Cargo. Co ze sporem zbiorowym?

Jakub Madrjas 06 lutego 2024

Zobacz również:

Torpol ze 102 mln zł zysku netto w 2023 roku

Biznes

Torpol ze 102 mln zł zysku netto w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 11 marca 2024

Torpol przedstawił wyniki finansowe po trzecim kwartale

Infrastruktura

Torpol przedstawił wyniki finansowe po trzecim kwartale

Mikołaj Kobryński 30 października 2023

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Tabor i technika

PKP Cargo: Sprzedajemy niesprawne lokomotywy

Jakub Madrjas 25 marca 2024

Podwyżki w PKP Cargo. Co ze sporem zbiorowym?

Biznes

Podwyżki w PKP Cargo. Co ze sporem zbiorowym?

Jakub Madrjas 06 lutego 2024

Zobacz również:

Torpol ze 102 mln zł zysku netto w 2023 roku

Biznes

Torpol ze 102 mln zł zysku netto w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 11 marca 2024

Torpol przedstawił wyniki finansowe po trzecim kwartale

Infrastruktura

Torpol przedstawił wyniki finansowe po trzecim kwartale

Mikołaj Kobryński 30 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5