Partnerzy serwisu:
II linia metra

Warszawskie metro zmieni po latach barwy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pociągi Siemens Inspiro dla Warszawy odróżniają się od obecnie jeżdżących kolorystyką – niebieski został zastąpiony żółtym. Czy Metro Warszawskie po raz pierwszy od uruchomienia przemaluje swoje pociągi?

Obecnie pociągi metra odróżniają się kolorystyką od innych środków komunikacji miejskiej. Zasady malowania wagonów zostały określone przez Metroprojekt na długo przed otwarciem – jeszcze w latach 80. Pociągi otrzymały biało-czerwone barwy, które są oddzielone od siebie niebieskim pasem, będącym kolorem firmowym Metra (znajduje to też odzwierciedlenie w kolorach systemu informacji pasażerskiej). Tak miały być też pomalowane nowe pociągi dla I i II linii, jednak na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego zmieniono specyfikację przetargu. Zarządca komunikacji wprowadza bowiem ostatnio na taborze „niemiecką flagę” (czarny-czerwony-żółty) – przyjętą zresztą po kilku mniej lub bardziej udanych próbach i woltach w zakresie nowego malowania na tramwajach Pesy 120N.

Składy Siemens Inspiro przyjadą już w nowym malowaniu. – Punktem wyjścia były dotychczasowe barwy metra, w których zmodyfikowano jeden element. Pas koloru niebieskiego został zastąpiony pasem koloru żółtego, dzięki czemu nastąpiła unifikacja z barwami pozostałych środków komunikacji miejskiej w Warszawie. Nie można było tego powiedzieć o dotychczasowym schemacie, a z punktu widzenia miasta istotniejsze jest budowanie spójnej identyfikacji wizualnej (te same barwy – barwy Warszawy) w obrębie wszystkich środków transportu niż podtrzymywanie jednolitości w obrębie jednej z trakcji – wyjaśnia zmiany Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u.

Zdaniem przedstawiciela zarządcy pasażerowie metra nie powinni odczuć dysonansu związanego z kursowaniem pociągów w różnych barwach. – Różnica w schematach nie jest na tyle duża, aby mówić o całkowicie różnych malowaniach. Należy zwrócić uwagę, że schemat malowania obecnie użytkowanego taboru jest już nieznacznie zróżnicowany. Wprowadzona modyfikacja nie powinna zatem zakłócić istniejącej spójności wizualnej przestrzeni metra – przekonuje Igor Krajnow.

Niewykluczone, że w przyszłości podobny los spotka także obecnie eksploatowany przez Metro tabor. – Zakładamy, że kolor niebieski powinien zostać zastąpiony w przyszłości również w dotychczas użytkowanych pociągach, co samo w sobie nie jest skomplikowane. W tej chwili nie została jednak określona perspektywa czasowa dla tego procesu. Zależeć będzie głównie od możliwości organizacyjnych (np. moment przeprowadzania napraw wagonów) oraz finansowych – mówi Igor Krajnow.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5