Szybka Kolej Miejska w Warszawie chce wydzierżawić dwa ezety, które można łączyć a parę. SKM potrzebuje ich do czasu dostawy nowych pojazdów.
Przedmiotem zamówienia SKM jest dzierżawa dwóch trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych do pracy w trakcji wielokrotnej. Trójczłonowe pojazdy byłyby za krótkie dla wykorzystanie na sieci SKM, dlatego będą jeździć w podwójnym zestawieniu. Przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy na okres od 1 lutego 2020 do końca 2021 roku. Wtedy spodziewa się już nowych pojazdów, na które przetarg niedawno unieważniono. Gdyby istniało jednak zagrożenie przesunięcia terminu dostaw, w opcji SKM zawarowała sobie możliwość przedłużenia kontraktu do końca 2022 roku.
Na razie oficjalnie wiemy jedynie tyle (w biuletynie informacji publicznej nie ma jeszcze kompletnej informacji przetargowej), że pojazdy muszą „spełniać warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, odpowiadać warunkom technicznym eksploatacji posiadać zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego”. Nie jest jednak tajemnicą, że SKM Warszawa interesuje się pojazdami 14WE, które jeździły już w SKM, a które obecnie są własnością poolu taborowego Industrial Division.
O innych opcjach wynajmu piszemy tutaj. SKM czeka na oferty w przetargu do 8 stycznia 2020.
14WE, to najbardziej zaawansowana technicznie i wizualnie przebudowa najpopularniejszych na polskich torach starych jednostek EN57. Warszawska SKM była ich pierwszym użytkownikiem - od 2005 roku posiadała 8 sztuk tych pojazdów. 14WE zaczęły znikać z warszawskich torów z momentem dostawy nowocześniejszych pojazdów - 19WE, Elfów i Impulsów. Obecnie w rezerwie SKM znajdują się dwa ezt serii 14WE. Można je spotkać czasami na liniach S1 i S9.
O tym dlaczego nowe pojazdy szybko nie pojawią się w SKM Warszawa
piszemy tutaj.