Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Warszawska komunikacja przyspiesza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Warszawska komunikacja przyspiesza
Trwają prace nad przyspieszeniem warszawskiej komunikacji szynowej. Od września Metro Warszawskie wyłączyło semafory, a system sterowania ruchem umożliwia rozwinięcie prędkości do 80 km/h. Również Tramwaje Warszawskie podnoszą na kolejnych trasach prędkość. Na razie jednak nie wszystkie pojazdy, zarówno w metrze, jak i tramwajach, tak się rozpędzają.

Od początku września na I linii metra zaszły od dawna wyczekiwane zmiany, których celem było prowadzenie ruchu pociągów. Semafory zostały na stałe wyłączone, a ruch pociągów odbywa się w oparciu o system SOP-2W z sygnalizacją kabinową. System dba też o odpowiednią prędkość pociągów – tak, by zawsze był zachowany odpowiedni odstęp, z odpowiednimi drogami hamowania. – To bardzo ważny moment w historii metra. Przygotowania trwały dwa lata. Zmodernizowano składy i system sterowania, przeszkoliliśmy 250 maszynistów i 30 pracowników centralnej dyspozytorni. Ostateczne testy przeprowadziliśmy w ciągu dwóch ostatnich miesięcy – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra.

Dzięki przejściu na SOP-2W jako podstawowy środek prowadzenia ruchu pociągi mogą kursować w mniejszych odstępach i zachowana jest większa płynność. Odcinki SOP-owskie są znacznie krótsze niż odstępy wyznaczane przez semafory, które najczęściej, z nielicznymi wyjątkami, zlokalizowane są przy wyjazdach ze stacji – do tej pory więc skład mógł odjechać z danej stacji, dopiero gdy poprzedzający go pociąg opuścił następną stację. Minimalny odstęp był determinowany czasem przejazdu między stacjami oraz czasem wymiany pasażerskiej, który na obleganych stacjach jest siłą rzeczy dłuższy. W efekcie w godzinach szczytu często dochodziło do zatorów czy przestojów (np. na Politechnice w kierunku Kabat). Odczuwają to już pasażerowie, gdyż pociągi jadą płynniej.

Czytaj więcej na transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Pasażer

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 24 lipca 2023

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Pasażer

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 24 lipca 2023

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5