Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawie potrzebny priorytet dla tramwajów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 21 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawie potrzebny priorytet dla tramwajów
Stworzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji rozpoczęło kampanię "Priorytet dla tramwajów". - Jak pokazuje praktyka, komunkacja tramwajowa jest wciąż traktowana przez nasze władze po macoszemu, o czym świadczy choćby fakt, że 80% półkursów tramwajów w Al. Jerozolimskich notuje opóźnienia. Nadanie większych priorytetów komunikacji tramwajowej w ruchu ulicznym jest obowiązkiem władz miasta stołecznego, wynikającym z zapisów dokumentów strategicznych - uważa stowarzyszenie.

SISKOM przypomina, że wszystkie obowiązujące w m.st. Warszawie dokumenty planistyczne i strategiczne, jak: Strategia rozwoju m.st. Warszawy do roku 2020, Studium Uwarunkowań i Kierunkow Zagospodarowania Przestrzennego, Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy, stawiają na rozwój komunikacji szynowej w mieście, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu. Na stronie stowarzyszenia dostępna jest petycja w sprawie nadania priorytetów tramwajom na skrzyżowaniach do prezydent miasta Warszawy. Można poprzeć ją tutaj.

Postulaty petycji przedstawione są w następujących punktach:

  1. Uważamy, że sprawny transport publiczny jest fundamentem funkcjonowania miast i miejscowości aglomeracji warszawskiej.
  2. Jesteśmy zdania, że po uchwaleniu przez Radę Warszawy podwyżki cen biletów ZTM mamy prawo do lepszej oferty, a przede wszystkim do skrócenia czasu podróży.
  3. Oczekujemy, że transport publiczny, w szczególności tramwajowy, otrzyma od dawna obiecywany przez władze miasta, lecz dotąd niezrealizowany, realny priorytet na skrzyżowaniach.
  4. Domagamy się, aby tramwaje w Warszawie miały tak samo skuteczne, bezwzględne priorytety w sygnalizacji świetlnej jak w Poznaniu, Monachium, Berlinie, Dreźnie, Bremie, Paryżu, Helsinkach, Oslo i innych miastach europejskich, które faktycznie promują szybki transport publiczny.
  5. Mamy prawo oczekiwać, że urzędnicy ustawią sygnalizacje świetlne tak, żeby większość z nas, korzystająca z transportu publicznego, nie traciła czasu i pieniędzy stojąc na niepotrzebnych czerwonych światłach.
  6. Postulujemy, aby tramwaje w Warszawie dostawały światło zielone natychmiast na każdym napotkanym skrzyżowaniu, chyba że wystąpi konieczność przepuszczenia innego tramwaju.
  7. Oczekujemy, że średnia prędkość podróży tramwajem w Warszawie wzrośnie do 25 km/h, a tramwaje będą się zatrzymywały tylko na przystankach, przejeżdżając płynnie przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
  8. Uważamy, że dzięki przyspieszeniu tramwajów dostępny tabor będzie przewoził więcej pasażerów, co zmniejszy koszty utrzymania transportu publicznego, finansowanego z naszych podatków oraz sprzedaży biletów.

W rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" miejski inzynier ruchu Janusz Galas stwierdził przed dwoma miesiącami, że wprowadzanie priorytetu dla tramwajów zasadne jest tylko na obrzeżach centrum miasta, gdzie nie powoduje to duzych utrudnień dla komunikacji samochodowej. Jak zaznaczył, w Alejach Jerozolimskich prędkość komunikacyjna tramwajów obniżyła się przez zastosowanie dodatkowych faz świateł dla skrętu w lewo, co znacznie zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu samochodowym i tramwajowym. Przyzynał, że do wprowadzenia priorytetu potrzebne są duże inwestycje w miejskie systemy sterowania ruchem ulicznym, na które obecnie miasto nie daje pieniędzy.

Stowarzyszenie przedstawia dowody na brak skutecznego wprowadzenia priorytetu dla tramwajów w dokumentach:

Ramowa koncepcja kontynuacji rozwoju Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem (ZSZR) w Warszawie - Suchorzewski

Efektywność komunikacji tramwajowej a priorytety dla tramwajów - Madrjas, Szustek

Oraz na filmach: 

Koło, ul.Obozowa/Dywizjonu 303
Służewiec, ul.Marynarska/Wołoska

Boernerowo, ul.Kocjana
Wawrzyszew, ul.Aspekt
Bemowo, ul.Wrocławska/Powst. Śląskich

Bemowo, Fort Wola

 

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Będzie szybki tramwaj na Annopol

Zintegrowany transport

Warszawa: Będzie szybki tramwaj na Annopol

Echo 24 lutego 2012

Będą priorytety dla tramwajów w Częstochowie

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Kadry

Zobacz również:

Warszawa: Będzie szybki tramwaj na Annopol

Zintegrowany transport

Warszawa: Będzie szybki tramwaj na Annopol

Echo 24 lutego 2012

Będą priorytety dla tramwajów w Częstochowie

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Kadry

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5