Od dzisiaj (14 lutego) funkcjonuje nowa trasa tramwajowa w ciągu Powstańców Śląskich pomiędzy Radiową a Górczewską. To brakujący odcinek, który zamyka obwodową trasę tramwajową. Na razie jeździ nią nowo utworzona jedenastka, choć dzisiaj można było też spotkać tramwajowe zabytki na okolicznościowej linii B.
Warszawska sieć tramwajowa wzbogaciła się po Tarchominie o kolejny odcinek – w ciągu Powstańców Śląskich pomiędzy Radiową a Górczewską. – To jeden z dwóch odcinków tras tramwajowych, które zostały ukończone w ciągu ostatnich kilkunastu tygodni. Jest bardzo ważny, choć być może niewielki – łączy dwie ważne trasy, które funkcjonują w mieście. Co jest bardzo istotne, jedenastka, która tędy jeździ, będzie stanowiła trzon dowozu pasażerów do II linii metra - mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Nowe torowisko łączy dwie istniejące trasy na Powstańców Śląskich. – Po ponad 20 latach udało się wreszcie domknąć tę obwodnicę tramwajową Warszawy. Przypomnę, że 13 lat trwała budowa pierwszego odcinka od Cm. Wolskiego do pętli Os. Górczewska. Później już szło szybciej – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Jak wymienia, w 1997 r. udało się otworzyć odcinek od Nowego Bemowa do ul. Dywizjonu 303 i pętli Koło, a w 2005 r. od Nowego Bemowa do Broniewskiego. – Dzisiaj oddajemy najważniejszy fragment, który połączy dwa układy tramwajowe. Mam nadzieję, że będzie to stanowiło punkt wyjścia do dalszej rozbudowy układu tramwajowego – mówi Karos, wymieniając przy tej okazji tramwaj do Wilanowa.
Nową trasą i całą ulicą Powstańców Śląskich jeździ nowo utworzona linia 11. W chwili obecnej łączy ona Metro Młociny ze stacją Rondo Daszyńskiego na II linii. Dalej, od ronda ONZ, jedzie al. Jana Pawła II do pętli Metro Marymont. Docelowo jednak jedenastka zostanie skrócona do stacji Rondo Daszyńskiego. – Ja go nazywam tramwajem obwodowym. Łączy dwa odcinki metra. Układ tramwajowy wpisuje się jako ważny i podstawowy w mieście, ale jednak uzupełniający do najistotniejszego i najsprawniejszego systemu komunikacji, jakim jest metro – mówi Wiesław Witek, szef Zarządu Transportu Miejskiego. Na nową trasę, po zakończeniu prac drogowych, trafić ma także linia 28 (więcej o zmianach tras autobusów i tramwajów).
Więcej o nowej trasie na portalu Transport-publiczny.pl