Prace przy remoncie warszawskiego Dworca Wschodniego trzymają tempo. Odmieniona hala podmiejska szokuje estetyką. Budynek hali dalekobieżnej niebawem będzie już w całości oszklony i wówczas ruszą prace wykończeniowe. Trwają również prace przy rewitalizacji peronów.
Trwają prace przy remoncie peronu nr 3 stacji Warszawa Wschodnia. Peron został wyłączony z obsługi 30 września. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, roboty remontowe nawierzchni oraz ścianek peronowych potrwają do 30 października. Potem remontowane mają być kolejne perony.
- Zgodnie z harmonogramem robót realizowanym w latach 2011/2012, w bieżącym roku powinny być wykonane remonty trzech peronów nr 2, 3 i 4 z torami przyperonowymi nr 1, 2, 3, 4, 6 oraz 8. Na okres wiosny 2012 roku przewidziano remont peronu nr 5 z rewitalizacją torów przyperonowych. Przewidziano również zabudowę na wszystkich peronach, nie tylko stacji Warszawa Wschodnia Osobowa, ale również Warszawa Powiśle, Warszawa Ochota, stacji Warszawa Zachodnia Osobowa oraz Warszawa Wola, nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz czynności dodatkowych – poinformował „Rynek Kolejowy” dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie Jan Telecki. Nadzór nad realizacją umowy związanej z systemem sprawuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Biuro Strategii i Ochrony Środowiska. Przyjęcie projektów oraz poszczególnych etapów prac zadania, realizuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Warszawie.
Kelejnym etapem remontu rewitalizacji peronów oraz torów stacji Warszawa Wschodnia ma być renowacja wiat głównych oraz wiat wejść do tuneli zewnętrznych. W tej chwili Zakład Linii Kolejowych jest na etapie wyłaniania wykonawcy robót. W ramach zadania mają być wykonane: remont wszystkich klatek wejściowych do tuneli wraz ze schodami oraz ścianami wewnętrznymi peronów od nr 1 do nr 7 oraz remont wiat wejściowych do tuneli zewnętrznych.
W ramach prowadzonego remontu nie jest przewidziane przystosowanie wyjść na perony dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Ten zakres przewidziany jest w inwestycji modernizacji linii średnicowej Warszawa Wschodnia-Warszawa Zachodnia, która będzie realizowana po Euro 2012.
Wiosną 2012 roku estetyzacji mają być poddane także: przejście podziemne na stacji Warszawa Zachodnia Osobowa, wiaty peronowe przystanku Warszawa Wola, Warszawa Ochota oraz Warszawa Powiśle, z drobnymi naprawami nawierzchni peronowej i estetyką ławek wraz z oświetleniem.
Całkowity koszt zaplanowanych robót na wymienionych stacjach i przystankach to ok. 22 mln 800 tys. zł. Środki pochodzą z Funduszu Kolejowego.