Jakub Madrjas
Były apele miasta i radnychThe Grenville Street pedestrian rail crossing in Hampton is open! Major safety upgrades, including automatic gates, lighting and warning bells, were installed across a series of shorter shifts to minimise disruptions to the train network. Learn more: https://t.co/5wIgvnb026 pic.twitter.com/R3GZDoBm5L
— Department of Transport and Planning (@VicGovDTP) February 3, 2021
Z informacji "Rynku Kolejowego" wynika, że władze miasta wielokrotnie spotykały się z PKP PLK w sprawie możliwości przejścia przy dworcu Wileńskim. Interpelację w tej sprawie składał też m. in. radny Mariusz Borowski. W odpowiedzi PKP PLK poinformowała, że w 2017 roku na wniosek Zarządu Dróg Miejskich, PKP PLK przeprowadziła analizy z których które rekomendowały budowę przejścia podziemnego - ale na koszt miasta.Autorzy tego pisma w @PKP_PLK_SA pieszo widać nie chodzą, więc nie rozumieją, że sztuczne wydłużanie drogi pieszej między sąsiednimi osiedlami o setki metrów jest nieakceptowalne.
— Jerzy Gozdek (@JerzyGozdek) January 8, 2024
Szkoda, że władze Warszawy na to pozwalają. Mieszkańcy Pragi powinni pamiętać przy urnie. https://t.co/LYWiZEbf1A
- Przejście w poziomie szyn przy peronach stacji Warszawa Wileńska nigdy nie było dojściem dla pasażerów i mieszkańców. Zawsze było to przejście służbowe, z którego mogli korzystać jedynie uprawnieni pracownicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przechodzenie w tym miejscu przez tory przez osoby nieuprawnione jest bardzo niebezpieczne - tłumaczy Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. Nie podaje jednak danych dotyczących liczby wypadków, do których doszło w tym miejscu. Przechodzenie w miejscach niedozwolonych jest zawsze niebezpieczne - ucina.Zamiast zwiększać dostępność i likwidować bariery kolejarze na Pradze tworzą nowe. Zaspawano przejście, którym codziennie setki osób przechodziło między Starą i Nową Pragą, na tyłach dworca Wileńskiego. Bez informacji i ostrzeżenia. Dystans do pokonania wzrósł 3-krotnie. pic.twitter.com/i4xsTwk6MM
— PorozumienieDlaPragi 💙💛 (@DlaPragi) January 7, 2024