Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa Wileńska: Mieszkańcy chcieli legalizacji przejść przez tory, PLK je zaspawała

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa Wileńska: Mieszkańcy chcieli legalizacji przejść przez tory, PLK je zaspawała
fot. Porozumienie dla Pragi
PKP PLK zabezpieczyły dodatkowym płotem "kolejarskie" przejście przez tory przy peronach dworca Warszawa Wileńska. Mieszkańcy okolicy od lat chcą otwarcia tam legalnego przejścia ze szlabanem.

Za peronami stacji Warszawa Wileńska znajduje się regularnie utrzymywane i remontowane przejście dla pieszych. Teoretycznie jest ono przeznaczone wyłącznie dla pracowników kolei, ale de facto korzystają z niej setki mieszkańców podzielonej torami kolejowymi Pragi. 

Mieszkańcy cyklicznie apelują o legalizację przejścia poprzez budowę szlabanów (choć na sieci PLK zdarzają się również przejścia niezabezpieczone - wyznacza się je choćby podczas prac torowych). Możliwe są też bardziej zaawansowane rozwiązania: 
Były apele miasta i radnych

Jak zwraca uwagę inżynier transportu Jerzy Gozdek, ruch pieszych powinien być traktowany priorytetowo przez miasto Z informacji "Rynku Kolejowego" wynika, że władze miasta wielokrotnie spotykały się z PKP PLK w sprawie możliwości przejścia przy dworcu Wileńskim. Interpelację w tej sprawie składał też m. in. radny Mariusz Borowski. W odpowiedzi PKP PLK poinformowała, że w 2017 roku na wniosek Zarządu Dróg Miejskich, PKP PLK przeprowadziła analizy z których które rekomendowały budowę przejścia podziemnego - ale na koszt miasta. 

Zamiast łączyć - dzieli

Kolejna szansa pojawiła się, kiedy PLK zaplanowała wymianę urządzeń sterowania ruchem na stacji. Otwarcie przejścia nie było jednak rozważane. Teraz dodatkowo PKP PLK zabezpieczyła je zespawaną bramką. - Zamiast zwiększać dostępność i likwidować bariery kolejarze na Pradze tworzą nowe. Zaspawano przejście, którym codziennie setki osób przechodziło między Starą i Nową Pragą, na tyłach dworca Wileńskiego. Bez  informacji i ostrzeżenia. Dystans do pokonania wzrósł 3-krotnie - poinformowało Porozumienie Dla Pragi. 

- Przejście w poziomie szyn przy peronach stacji Warszawa Wileńska nigdy nie było dojściem dla pasażerów i mieszkańców. Zawsze było to przejście służbowe, z którego mogli korzystać jedynie uprawnieni pracownicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przechodzenie w tym miejscu przez tory przez osoby nieuprawnione jest bardzo niebezpieczne - tłumaczy Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. Nie podaje jednak danych dotyczących liczby wypadków, do których doszło w tym miejscu. Przechodzenie w miejscach niedozwolonych jest zawsze niebezpieczne - ucina. 

- Przejście było zabezpieczone furtkami z dwóch stron, które były regularnie wyłamywane przez osoby postronne. Ze względu na bezpieczeństwo zdecydowano na stałe zamknięcie przejścia od strony alei Solidarności. Od strony nastawni furtka ma zamontowany zamek. Teren jest regularnie patrolowany przez funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei. Są tablice ostrzegawcze o braku przejścia przez tory. Możliwe bezpieczne przejście możliwe jest przez galerię handlową  - podsumowuje rzecznik dodając, że zZ przejść technicznych mogą korzystać tylko uprawnieni i przeszkoleni pracownicy. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Prawo i polityka

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Łukasz Malinowski 26 marca 2024

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

Infrastruktura

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

PKP PLK 23 marca 2024

PLK oszczędziła 800 mln zł na KPO. Jak je wykorzysta?

Infrastruktura

Duża inwestycja PLK w Radomiu. Powstanie centralne archiwum

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Prawo i polityka

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Łukasz Malinowski 26 marca 2024

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

Infrastruktura

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

PKP PLK 23 marca 2024

PLK oszczędziła 800 mln zł na KPO. Jak je wykorzysta?

Infrastruktura

Duża inwestycja PLK w Radomiu. Powstanie centralne archiwum

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5