Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa Wawer – Otwock. Są oferty na modernizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
31-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-03-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa Wawer – Otwock. Są oferty na modernizację
fot. PKP Polskie Linie KolejoweWarszawa Olszynka Grochowska
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 7 na fragmencie łączącym Warszawę Wawer z Otwockiem. To kluczowa inwestycja w ramach modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego. Jej efektem będzie separacja ruchu dalekobieżnego oraz regionalnego i aglomeracyjnego. Powstanie bowiem druga para torów.

W ubiegłym roku w październiku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 7, łączącej Warszawę Wschodnią z Lublinem, Chełmem i granicą polsko-ukraińską w Dorohusku, na odcinku Warszawa Wawer – Otwock. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstanie druga para torów, co umożliwi oddzielenie poszczególnych segmentów ruchu, a tym samym zwiększenie przepustowości, które umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń. Po zakończeniu prac prędkość szlakowa dla pociągów dalekobieżnych wyniesie 160 km/h, natomiast dla pociągów regionalnych i aglomeracyjnych 120 km/h.

Inwestycja obejmie również likwidację czterech przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. W trzech przypadkach zostaną one zastąpione tunelami. Chodzi o przejścia przez ul. Panny Wodnej w dzielnicy Radość, przez ul. Walcowniczą i Bystrzycką w dzielnicy Falenica oraz przez ul. Cichą i Matejki w Józefowie. Z kolei na granicy Warszawy i Józefowa powstanie wiadukt w ciągu ul. Werbeny i Brucknera. Niestety na całej długości pomiędzy Warszawą Wawrem a tunelem w rejonie przystanku osobowego Otwock Świder zabudowane zostaną ekrany akustyczne o wysokości w przedziale 2-6 metrów, mimo że nowa nawierzchnia torowa zapewni znacznie bardziej cichą jazdę. Mają być one jednak częściowo pokryte roślinnością.

Budżet zamówienia został określony przez PKP PLK na kwotę 1,609 mld zł w ujęciu brutto. Oferty mieszczące się w tej granicy złożyły trzy podmioty – konsorcjum Trakcji, Intopu oraz Intopu Warszawa (1,581 mld zł), konsorcjum Budimeksu i Budimeksu Kolejnictwo (1,584 mld zł), a także Torpol (1,596 mld zł). Kosztorys PKP PLK nieznacznie przekroczyła wycena ofert ZUE (1,614 mld zł) i Strabagu (1,633 mld zł). Znacznie droższa okazała się oferta konsorcjum PORR i Trakcja System (1,740 mld zł). Najdroższą ofertę złożyło natomiast Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które oczekuje za realizację zadania 1,973 mld zł.

O wyborze wykonawcy w przetargu ma zadecydować cena, a zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. Jeżeli nie wpłyną odwołania, możliwe jest zawarcie umowy na realizację prac jeszcze w tym roku. Mają one potrwać ok. 3 lata, przy czym pierwszych kilka miesięcy ma zostać poświęconych pracom przygotowawczym, które mają nie być uciążliwe dla mieszkańców. PKP PLK zamierzają ubiegać się o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS. Co ciekawe, w przeszłości PKP PLK planowały budowę tylko trzeciego toru i zleciły wykonawcy dokumentacji projektowej "doprojektowanie" czwartego w trakcie trwania kontraktu.

Warto dodać, że fragment łączący Warszawę Wawer z Otwockiem jest ostatnim pomiędzy Warszawą Wschodnią a Lublinem, który nie został jeszcze zmodernizowany. Oprócz odcinka Lublin – Otwock zmodernizowano już fragment Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer wraz z budową dodatkowej pary torów szlakowych pomiędzy Warszawą Gocławkiem a Warszawą Wawrem. W ramach tej inwestycji powstał także nowy przystanek osobowy Warszawa Grochów w rejonie ulicy Wiatracznej. Zakończenie wszystkich inwestycji pomiędzy Warszawą Wschodnią a Lublinem umożliwi skrócenie przejazdu do ok. 90 minut.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi i Słowacy modernizują infrastrukturę na 200 km/h

Infrastruktura

Czesi i Słowacy modernizują infrastrukturę na 200 km/h

Przemysław Jezierski 09 lutego 2025

PLK chce dostosować się do zmian klimatu

Infrastruktura

PLK chce dostosować się do zmian klimatu

inf. pras. PKP PLK 02 października 2024

Pierwsza decyzja środowiskowa dla linii kolejowych do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

EBI wspiera PGE miliardowym kredytem na zmiany w kolejowej energetyce

Infrastruktura

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

Infrastruktura

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

inf. pras. Siemens Mobility 24 listopada 2023

Zobacz również:

Czesi i Słowacy modernizują infrastrukturę na 200 km/h

Infrastruktura

Czesi i Słowacy modernizują infrastrukturę na 200 km/h

Przemysław Jezierski 09 lutego 2025

PLK chce dostosować się do zmian klimatu

Infrastruktura

PLK chce dostosować się do zmian klimatu

inf. pras. PKP PLK 02 października 2024

Pierwsza decyzja środowiskowa dla linii kolejowych do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

EBI wspiera PGE miliardowym kredytem na zmiany w kolejowej energetyce

Infrastruktura

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

Infrastruktura

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

inf. pras. Siemens Mobility 24 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5