Sprawniej pojadą pociągi przez Warszawę po remoncie kolejowego Mostu Gdańskiego. Dzisiaj PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na zadanie za ponad 75 mln zł, dzięki któremu powróci drugi tor. Nowa konstrukcja, podobnie jak wcześniej odnowiona na sąsiednim torze, będzie bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości. Inwestycja ułatwi organizacje komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji. Prace realizowane będą z dużym opóźnieniem – wykonawca prac miał być wyłoniony jeszcze w 2017 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na przebudowę konstrukcji pod jednym z dwóch torów kolejowego Mostu Gdańskiego. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły. W Krajowym Programie Kolejowym jest wiele projektów, których efektem będzie lepsza i zintegrowania komunikacja w dużych miastach – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Prace na Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór. Wymienione tory i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po warszawskiej linii obwodowej. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów.
– Most Gdański jest ważnym ogniwem linii obwodowej. Za niespełna rok zapewni sprawniejsze podróże. Inwestycja za ponad 75 mln zł obejmuje kompleksową przebudowę przęseł pod jednym torem. Na przylegającej, równoległej konstrukcji, prace wykonano w 2016 r. – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 60. XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.
Zadanie jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Intop Warszawa oraz Mostostal Kielce SA. Wartość umowy to 75 780 796,55 (netto) zł. Inwestycja będzie wykonywana w terminie 9 miesięcy od podpisania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.