Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Tramwaje stoją w korkach. SISKOM interweniuje u inżyniera ruchu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Tramwaje stoją w korkach. SISKOM interweniuje u inżyniera ruchu
W związku z zamknięciem stacji Metro Świętokrzyska, Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM) skierowało do stołecznego inżyniera ruchu Janusza Gałasa pismo, w którym domaga się udrożnienia linii tramwajowych w ciągu Andersa – Marszałkowska oraz w ciągu al. Jana Pawła II.

Warszawska sieć tramwajowa poddawana jest poważnemu testowi „wydolnościowemu”. W związku z zamknięciem stacji Metro Świętokrzyska, pasażerowie poruszający się w ciągu północ - południe przesiedli się do tramwajów. A te stoją w korkach, ponieważ czas przewidziany na przejazd przez skrzyżowania jest zbyt krótki. To powoduje zakorkowanie torów, tłumy na przystankach i ścisk w tramwajach. Problem mają nie tylko pasażerowie jeżdżący w ciągu Andersa – Marszałkowska oraz w ciągu al. Jana Pawła II, lecz także w innych rejonach Warszawy, ponieważ w wyniku skierowania dodatkowych tramwajów na dwa główne ciągi w centrum, ubyło pojazdów na innych liniach. Więcej tramwajów w centrum pokazuje jednak słabą przepustowość warszawskiego systemu tramwajowego, który nie jest przystosowany do takiego natężenia ruchu.

Stowarzyszenie SISKOM złożyło w tej sprawie pismo do warszawskiego inżyniera ruchu. W liście domaga się poprawy sytuacji na warszawskich skrzyżowaniach.


Prezentujemy pełną treść listu:

Stowarzyszenie SISKOM, prowadzące kampanię Priorytety dla tramwajów, zwraca się z wnioskiem o dokonanie pilnej interwencji, mającej na celu udrożnienie ruchu tramwajowego na trasach przebiegających w osi „północ-południe”: ciągu Andersa – Marszałkowska oraz ciągu al. Jana Pawła II.

Z uzyskiwanych od internautów informacji, potwierdzonych własnymi obserwacjami, wynika, że sygnalizacje świetlne nie są w stanie zapewnić wystarczającej przepustowości, co powoduje powstawanie zatorów tramwajowych na niżej wymienionych skrzyżowaniach:

  • rondo Dmowskiego,
  • Marszałkowska/Królewska,
  • Plac Wilsona,
  • rondo Zgrupowania AK Radosław,

oraz wyraźne zakłócenia w płynności ruchu na pozostałych skrzyżowaniach. Prosimy o dokonanie doraźnej interwencji, która ograniczy perturbacje ruchowe i poprawi funkcjonowanie komunikacji tramwajowej. W okresie ograniczeń w kursowaniu metra tramwaje stanowią bowiem najważniejszy środek transportu.

Jednocześnie w trybie art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej prosimy o udzielenie następujących informacji:

  • czy inwestor budowy metra był zobowiązany do dostosowania organizacji ruchu (w tym programów sygnalizacji) do planów komunikacji zastępczej ZTM i prognozowanych natężeń ruchu tramwajowego,
  • czy ZTM opiniował projekty sygnalizacji świetlnej pod kątem zapewnienia przepustowości dla tramwajów oraz nadania im priorytetu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5