Największą inwestycją tramwajową Warszawy w ramach rozpoczętej perspektywy unijnej będzie budowa ok. 10 km trasy Dw. Zachodni – Wilanów. Inwestycja, dzięki taborowi dwukierunkowemu, będzie realizowana etapami. – Sztandarowe inwestycje, jak Wilanów, powinny rozpocząć się w 2018 r. – zapowiada Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Nowa, 10-kilometrowa trasa, która połączy Dw. Zachodni z Wilanowem, będzie przebiegać ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r., Banacha, Rostafińskich, Rakowiecką, Goworka, Spacerową, Sobieskiego, al. Rzeczypospolitej do krańca przy Branickiego w Miasteczku Wilanów. Jak niedawno ustalono, odcinek na Ochocie przy Dw. Zachodnim będzie przebiegać w tunelu – pod parkiem, Al. Jerozolimskimi, peronami i torami kolejowymi.
Do obsługi planowanej trasy zostanie kupionych 50 tramwajów dwukierunkowych. Elementem projektu jest też planowana zajezdnia na Annopolu – bez niej Tramwaje Warszawskie nie będą miały miejsca na nowy tabor.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl