W ciągu trzech tygodni Tramwaje Warszawskie wybiorą zwycięzcę przetargu na wybudowanie linii tramwajowej w kierunku Tarchomina. W czwartek otwarto oferty.
W przetargu złożono sześć ofert. O kontrakt walczą ZUE S.A.; wspólnie Trakcja S.A. i Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych; TORPOL S; wspólnie Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PEBEKA, TOR – KAR – SSON Spółka Komandytowa i Przedsiębiorstwo TOR – KAR – SSON Zbigniew Kargul; wspólnie Balzola Polska i hiszpańska Construcciones y Promociones Balzola, Sociedad Anonima oraz wspólnie Porr S.A. i austriacka Porr Bau GmbH.
Ten kto wygra przetarg, zbuduje 4,5–kilometrowy tor pojedynczy MTP w ciągu ulic Światowida i Projektowanej, od mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ul. Mehoffera, wraz podstacją trakcyjną i infrastrukturą drogową. Szacowana wartość zamówienia to 70 mln zł, a zamówienia uzupełniające to kolejne 18 mln zł.
Przetarg był już wcześniej przesuwany, bo Tramwaje Warszawskie musiały odpowiedzieć na blisko 400 szczegółowych pytań od firm w nim startujących. Miastu zależy na tym, by linia powstała jak najszybciej, najlepiej przed listopadowymi wyborami samorządowymi. Zwycięzca przetargu będzie miał 10 miesięcy na wybudowanie linii.
– Na początku lutego wybierzemy firmę i do połowy miesiąca powinniśmy podpisać umowę – mówił nam kilka dni temu prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Zastrzegał jednak, że terminy te będą dotrzymane w przypadku braku odwołań i protestów.
Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl