Po ponad sześciu latach od oddania zmodernizowanego przystanku Warszawa Stadion ekrany informacji pasażerskiej dalej potrafią wprowadzać w błąd, podając niewłaściwe relacje pociągów akurat stojących na przystanku. – Dotychczas nie mieliśmy informacji o częstych odstępstwach od właściwych informacji – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Przystanek Warszawa Stadion został zmodernizowany na mistrzostwa piłki nożnej Euro 2012. Pojawiła się też wówczas elektroniczna informacja pasażerska. Pomimo, że na przystanku są tylko dwie krawędzie peronowe (po jednej na kierunek) nadal zdarza się, że ekrany pokazują niewłaściwe relacje. O problemie tym pisaliśmy już nie raz.
Pomimo upływu kilku lat problem wciąż nie jest w pełni rozwiązany. Problem pojawia się zwłaszcza w momencie niewielkich opóźnień i kilkuminutowych przesunięć odjazdów – czyli w momencie, w którym taka informacja pasażerowi jest najbardziej przydatna.
Zdaniem przedstawicieli PKP PLK błędy na przystanku Warszawa Stadion nie są powtarzającym się problemem. – Dotychczas nie mieliśmy informacji o częstych od właściwych informacji – przekonuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
– Informacje podawane na przystankach są na bieżąco sprawdzane. Każdy przypadek odstępstwa jest omawiany z wykonawcą usługi. W opisanej sytuacji błąd pracownika skutkuje karą dla firmy świadczącej usługi. Ponadto operatorzy zostali pouczeni o skutecznym działaniu i o tym jak zapobiegać nieprawidłowościom i szybko na bieżąco – zgodnie z obowiązującym w umowie standardem wprowadzać zmiany do systemu – przekonuje Jakubowski. Przedstawiciel zarządcy nie informuje jednak kto i jak często sprawdza i weryfikuje informacje na dwóch peronach przystanku Stadion.