Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Rozkład „dwójki” na moście Północnym do poprawki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Rozkład „dwójki” na moście Północnym do poprawki
Kolejne zmiany na Tarchominie. Mieszkańcy wybronili linii autobusowej 516. ZTM zmienia też rozkład „dwójki” – tramwaje częściowo powrócą do dobrych częstotliwości sprzed ferii. Niewykluczone też, że będą jechać przez most nieco dłużej.

„Dwójka” przez most Północny od uruchomienia jeździła co 5 minut w szczycie i co 7,5 minuty poza nim i w weekendy. Pasażerowie takim rozkładem mogli nacieszyć się jednak tylko przez tydzień. W ferie ograniczono częstotliwość do 7,5 minuty w szczycie i do 10 minut poza szczytem i w dni wolne. ZTM ogłosił właśnie, że po zakończeniu ferii tramwaje powrócą do 5-minutowej częstotliwości w szczycie, ale w pozostałych porach będą nadal jeździły co 10 minut. Zmiany te wejdą w życie od 11 lutego.

Czas przejazdu 3,5-km trasy z dwoma przystankami pośrednimi określono na siedem minut. Jednak tramwaje na Stare Świdry przyjeżdżały często opóźnione o 1-2 minuty, co było spowodowane m.in. długim czasem oczekiwania na światło przy skrzyżowaniu z Myśliborską. – Będziemy obserwować sytuację ruchową, po zaciągnięciu opinii TW. Po feriach, przy ewentualnej kolejnej zmianie rozkładu, będziemy zapewne musieli dostosować czas przejazdu – przypuszcza Igor Krajnow.

To nie jedyne mankamenty do poprawki. Przy okazji uruchomienia „dwójki” skrócono od strony Służewca do pętli Metro Marymont co drugi kurs linii 17. Nie zadbano przy tym o zapewnienie koordynacji na dalszym odcinku trasy, gdzie tramwaje pojawiają się teraz rzadziej. Przez to zdarzało się, że wieczorami czy w weekendy tramwaje linii 6 i 17 jeździły na ul. Marymonckiej w takcie np. 5-15-5. – Następstwo 6 i 17 to efekt „wyjęcia” co drugiego kursu 17 (skrót do Marymontu) bez przebudowy całego układu koordynacji. Przy okazji dużej zmiany rozkładów będzie to zmieniane – wyjaśnia Krajnow. ZTM ma też porozmawiać z Tramwajami Warszawskimi na temat wprowadzenia do tramwajów skróconych do pętli Metro Marymont odpowiednich zapowiedzi informujących o innej trasie. 

Zmiany nie ominą też autobusów. Po protestach mieszkańców, niezadowolonych z dodatkowych przesiadek, ZTM zdecydował się przywrócić poprzednią trasę linii 516 z Żerania FSO do Nowodworów przez ul. Odkrytą. Autobusy będą kursowały, tak jak teraz, co 15 minut. Organizator zwiększa też częstotliwość linii 211 dowożącej pasażerów z Bukowa do tramwaju – w szczycie autobusy będą pojawiać się na przystankach co 15, a nie co 20 minut. Za to linia 214, kursująca pomiędzy Nowodworami a Starymi Świdrami, poza szczytem zacznie jeździć dwa razy rzadziej – to jest co 20 minut.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia tramwajowa na Tarchomin: Brakuje przystanku na Farysa?

Infrastruktura

Linia tramwajowa na Tarchomin: Brakuje przystanku na Farysa?

Gazeta Echo 22 stycznia 2013

Warszawa: Tramwaj na Moście Północnym wyznacza nowe standardy?

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka przez most Północny przestaje jeździć w weekendy

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka nie zmieni numeru, żeby pasażerowie się nie odzwyczaili

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka pozostanie szczytowa

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka pozostanie szczytowa

wu, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2013

Zobacz również:

Linia tramwajowa na Tarchomin: Brakuje przystanku na Farysa?

Infrastruktura

Linia tramwajowa na Tarchomin: Brakuje przystanku na Farysa?

Gazeta Echo 22 stycznia 2013

Warszawa: Tramwaj na Moście Północnym wyznacza nowe standardy?

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka przez most Północny przestaje jeździć w weekendy

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka nie zmieni numeru, żeby pasażerowie się nie odzwyczaili

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka pozostanie szczytowa

Zintegrowany transport

Warszawa: Dwójka pozostanie szczytowa

wu, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5