Remont Dworca Centralnego jeszcze się nie zakończył, a już przygotowywane są nowe miejsca na reklamy. „Gazeta Wyborcza” informuje, że widok na perony z dwóch galerii handlowych już jest zasłonięty panelami, na których będzie można wykupić powierzchnięreklamową. Wcześniej znajdowały się tu skrytki na bagaże.
Czytelnicy, którzy poinformowali o ostatnich działaniach na Centralnym, są niezadowoleni z tego, że pojawią się nowe powierzchnie pod reklamy. Według krytykujących działania kolejarzy, przywrócą one klaustrofobiczność galerii północnej i południowej. Wiele negatywnych wpisów pojawiło się na Skyscrapercity. Także projektant remontu dworca – Towarzystwo Projektowe, wyraził swój sprzeciw. Zasłonięcie widoku nie podoba się także klientom kawiarni, z której nie będzie widoku na perony.
Kolejarze twierdzą, że decyzja o zasłonięciu widoku na perony nie będzie cofnięta. Chodzi przede wszystkim o wpływy z reklam, które mogą utrzymać dworzec. Według Jacka Prześlugi, prezesa spółki Dworzec Polski, także z powodów przeciwpożarowych trzeba było zakryć galerię. Poza tym we wnękach mają stać monitory z rozkładami jazdy.
Prześluga zaznacza, że wielkie reklamy mają pojawiać się też na zewnątrz hali Centralnego.
Więcej