Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Problemy z sygnalizacją tramwajową przy ulicy Dywizjonu 303

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Echo

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Problemy z sygnalizacją tramwajową przy ulicy Dywizjonu 303
Jak podaje „Gazeta Echo”, na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Dywizjonu 303 sygnalizacja przeznaczona dla tramwajów blokuje ruch samochodów. Kierowcy denerwują się, że przez sygnalizację, tworzą się korki. 

Z ulicy Obozowej przez Dywizjonu 303 w stronę Starego Bemowa kursuje tramwaj linii nr 20. W pobliżu wybudowano wiele osiedli mieszkaniowych, przez co zwiększył się też ruch samochodowy. Powstała konieczność usprawnienia go na skrzyżowaniach. Jak podaje „Gazeta Echo”, jednym z pomysłów był "algorytm inteligentnego sterowania ruchem", który doprowadzić miał do przyspieszenia kursowania tramwajów.

- Głównym pomysłem było przyspieszenie kursowania tramwajów. Uznaliśmy, że skoro na skrzyżowaniu stoi np. pięć samochodów, a tramwajem jedzie sto osób, to trzeba spowodować, by one miały pierwszeństwo. Taki automatyczny system kierowania ruchem chcielibyśmy wprowadzić w całej Warszawie, ale tradycyjnie brakuje pieniędzy. Funkcjonuje więc tylko w niektórych miejscach - mówi „Gazecie Echo” Janusz Iwaszkiewicz, przedstawiciel Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Zdaniem radnego, Marka Ryszkowskiego, system nie działa prawidłowo. - Kilkakrotnie byłem świadkiem, gdy sygnalizacja od strony tramwajów zaświeciła się na czerwono - blokując ruch, mimo że żaden tramwaj nie nadjechał. Chciałbym zapytać o celowość takiego rozwiązania – informuje „Gazetę Echo” Ryczkowski.

Przy ulicy Dywizjonu 303, wprowadzono priorytet dla tramwajów, który polega to na włączaniu zielonego światła pozwalającego przejeżdżać tramwajom. - Ten system nie jest dostosowany do rozkładu jazdy. Został tak zaprogramowany, by częściej zmieniać światła w godzinach szczytu, a rzadziej w pozostałym czasie. Gdzieś powstały zakłócenia i trzeba po prostu usterkę usunąć – mówi „Gazecie Echo” Iwaszkiewicz.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Jakub Rösler 30 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Używane tramwaje dla Warszawy? “To nie ma sensu”

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Jakub Rösler 30 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Używane tramwaje dla Warszawy? “To nie ma sensu”

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5