Po raz czwarty w ciągu ostatnich dni doszło w Warszawie do skierowania pociągu z pasażerami na niewłaściwy tor.
Wczoraj (21 marca) po godz. 20 na stacji Warszawa Gdańska dyżurny ruchu PKP PLK mylnie skierował pociąg PKP Intercity Oleńka jadący do Wrocławia na tor linii nr 509 w kierunku stacji Warszawa Jelonki zamiast na linię obwodową nr 20 w kierunku stacji Warszawa Zachodnia.
Według informacji "Rynku Kolejowego", pociąg został zatrzymany na rozjeździe przez maszynistę i wycofany za zgodą komisji. Po 40 minut wyruszył w dalszą podróż. Opóźnienia pozostałych pociągów spowodowane sytuacją trwały powyżej 20 minut. Nie były to jedyne opóźnienia tego wieczora - doszło również do awarii systemów sterowania ruchem na stacji Warszawa Rembertów.
Do skierowania pociągów wiozących pasażerów na niewłaściwy tor w Warszawie Zachodniej
doszło na w ubiegłym tygodniu co najmniej trzykrotnie. Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu zwracał
wówczas uwagę na braki w obsadzie i przepracowanie kierujących ruchem pociągów.
Aktualizacja: Stanowisko PKP PLK
- Po wydarzeniu na stacji Warszawa Gdańska, związanym z wyprawieniem pociągu PKP Intercity relacji Warszawa Gdańska – Wrocław Główny, we wtorek 21 marca br. o godzinie 20:05, na inny tor niż wyznaczony w rozkładzie jazdy, zarządca infrastruktury informuje, że nie było zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu pociągów. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym wskazywały maszyniście zezwolenie na jazdę oraz informację, że może bezpiecznie wjechać na tor. Na torze tym nie znajdował się żaden inny pociąg. Komisja wyjaśni okoliczności wydarzenia - poinformował "Rynek Kolejowy" Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Jak dodał, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
w trybie natychmiastowym wdrażają dodatkowe procedury - „koła bezpieczeństwa” - będącymi wsparciem dla dyżurnych ruchu na stacjach Warszawa Gdańska i Warszawa Zachodnia. - Wsparcie będzie polegało na dodatkowym indywidualnym szkoleniu dla dyżurnych ruchu. Niezależnie od szkoleń, zwiększono liczbę kontroli na stacjach Warszawa Gdańska i Warszawa Zachodnia oraz nadzór bezpośredniego zwierzchnika lub instruktora w godzinach największego natężenia ruchu pociągów - informuje przedstawiciel spółki dodając, że "indywidualne szkolenie i wsparcie ma zapewnić dyżurnym należytą koncentrację przy wykonywanych obowiązkach".