PKP PLK ogłosiła długo wyczekiwany przetarg na prace na warszawskim kolejowym moście przy Cytadeli (Gdańskim). Utrudnienia po nieudanej naprawie trwają już kilka lat, a wcześniej prędkość pociągów ograniczał zły stan techniczny przeprawy.
Już w
lutym ubiegłego roku informowaliśmy, że PLK nie jest w stanie zakończyć rozpoczętego w 2015 roku remontu mostu przy Cytadeli (Gdańskiego) w Warszawie. Prace miały potrwać kilka miesięcy, ale ekspertyzy
wykazały potrzebę rozszerzenia zakresu remontu. Od tego czasu zamiast wzrostu prędkości z 40 do 60 km/h PLK, przewoźnicy i pasażerowie muszą zmagać się z ograniczoną przez zamknięty tor przepustowością.
PLK zapowiadała, że w IV kwartale 2017 roku zostanie wyłoniony wykonawca przebudowy, która potrwa do końca 2018 roku. Tych deklaracji nie uda się spełnić – przetarg został rozpisany dopiero teraz.
Postępowanie obejmuje wykonanie robót budowlanych oraz opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót dla zabudowy koryta balastowego w torze nr 1 wraz z nawierzchnią kolejową na tłuczniu oraz robotami towarzyszącymi, związanymi z poprawą bezpieczeństwa na kolejowym moście Gdańskim w Warszawie. Zadanie zostanie z realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Prace na moście Gdańskim w Warszawie”.
Na prace przewidziano aż 68 487 548.64 złotych netto, ponieważ konieczna będzie wymiana konstrukcji nośnej obiektu. PLK wybierze wykonawcę za pomocą kryterium ceny (60 proc.), okresu gwarancji (10 proc.) oraz terminu realizacji (aż 30 proc.). Podstawowy termin realizacji, którego skrócenie mogą zadeklarować wykonawcy, to 12 miesięcy od podpisania umowy.
To nie jedyne opóźnienie na warszawskiej linii obwodowej. Na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia wstrzymany jest ruch kolejowy, a jego przywrócenie
planowano w marcu 2018 roku. Aktualnie PLK zapowiada, że pociągi wrócą na trasę
pod koniec przyszłego miesiąca, ale nie wiadomo, czy i ten termin uda się dotrzymać. Niedawno
poinformowano o postawieniu wiat na peronach.