Pętla na Żeraniu FSO w pełni sprawna po niemal trzech latach prac związanych z przedłużającą się budową trasy ekspresowej S-8. Tramwaje nie muszą już korzystać z jednego toru.
Prace przy przebudowie pętli rozpoczęły się w kwietniu 2010 r. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, powinny były potrwać do końca lipca 2010 r., natomiast inwestor, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przekonuje, że termin zakończenia prac i odtworzenia ruchu na pętli zgodnie z kontraktem wypadał w kwietniu 2012 r. Żadnego z tych terminów nie udało się dotrzymać. W związku z przedłużającą się przebudową na pętli są wyłączone były dwa tory. Tramwaje dwóch linii (16 i 20) musiały korzystać z jednego czynnego toru, przez co często zajeżdżają się. Utrudniało to regulowanie punktualności odjazdów – co jest ważne zwłaszcza w przypadku dwudziestki, korzystającej na dalszym odcinku trasy z jednotoru.
Przez dłuższy czas na pętli nic się nie działo. Tramwaje Warszawskie miały jednak zastrzeżenia do wykonanych prac – stwierdzono m.in. uszkodzone krawężniki peronów przystankowych oraz uszkodzenia w nawierzchni zabudowy torowiska. Najwyraźniej udało się już zakończyć wszystkie prace. Od dzisiaj (2 kwietnia) czynne są dwa dodatkowe tory z przystankami na pętli. Linie 16 i 20 korzystają teraz z osobnych torów. Przystanek dla wysiadających przed pętlą został skasowany.