Jak pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zakup dodatkowych pięciu tramwajów dwukierunkowych. Mają one obsłużyć nową linię łączącą stacje metra Rondo Daszyńskiego i Młociny. Tramwaje zostaną dostarczone w II poł. 2015 r. Po zrealizowaniu wszystkich dostaw spółka będzie miała 56 dwukierunkowych tramwajów.
Nowe tramwaje uzupełnią rozrastającą się flotę pojazdów dwukierunkowych spółki. Po Warszawie jeździ już sześć dwukierunkowych Swingów Duo, wyprodukowanych przez Pesę i dostarczonych w ramach kontraktu na 186 nowych tramwajów. Obsługują one aktualnie linię nr 2 przez Most Północny, która – z racji opóźnienia realizacji dalszego odcinka trasy – jest pozbawiona pętli na jednym z krańców. Oprócz tego w przyszłym miesiącu Pesa rozpocznie dostawy 45 dwukierunkowych Jazzów Duo – mają one potrwać do maja 2015 r.
Zakupy są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Analizowane są też koncepcje wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Takie tory mają powstać m.in. przy pl. Zawiszy na ul. Towarowej w związku z planowanym remontem wiaduktu nad linią średnicową. Inne rozważane lokalizacje, w dalszej perspektywie, to Rondo Daszyńskiego, przy stacji metra Wierzbno dla tramwajów jadących od strony dzielnicy biurowej na Służewcu, stacja metra Ratusz (pl. Bankowy) z myślą o tramwajach z Wilanowa oraz pl. Zbawiciela dla linii od strony Ochoty.
Po co spółce kolejne dwukierunkowe tramwaje? – W wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono, że zapotrzebowanie na tramwaje dwukierunkowe będzie większe, niż pierwotnie zakładano – informuje Monika Wierzbicka z Zespołu Komunikacji Społecznej Tramwajów Warszawskich. Początkowo dwukierunkowe tramwaje miały obsługiwać m.in. trasę od stacji metra Rondo Daszyńskiego do pętli Osiedle Górczewska. – Obecnie jednak zakładane jest poprowadzenie jej ul. Powstańców Śląskich aż do pętli Metro Młociny, co wymagać będzie ok. 5 dodatkowych tramwajów w ruchu – wyjaśnia Wierzbicka. Dzięki takiemu zwiększeniu zamówienia będą mogły zostać także uruchomione inne planowane linie z wykorzystaniem taboru dwukierunkowego. Zachowana zostanie również rezerwa dla tworzenia linii związanych z prowadzonymi remontami i modernizacjami. Po zrealizowaniu tych dostaw spółka posiadać będzie 56 tramwajów dwukierunkowych.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl