Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: Nowe tory na ul. Stalowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
16-07-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd m. st. Warszawy, 16 lipca 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: Nowe tory na ul. Stalowej
Od poniedziałkowego przedpołudnia (ok. godz. 11.00) 19 lipca rozpocznie się remont torowiska tramwajowego na ul. Stalowej. Najpierw prace będą prowadzone na skrzyżowaniu ulic Inżynierskiej, 11 Listopada i Stalowej.

Tramwaje Warszawskie planują do końca sierpnia wyremontować torowisko tramwajowe na ul. Stalowej na odcinku od ul. Inżynierskiej do ul. Środkowej. Nowe tory zbudowane będą w technologii takiej jak na remontowanych w zeszłym roku torowiskach np. na ul. Młynarskiej – bezpodsypkowe, z matą elastyczną pod płytą torowiska i z szyną z wkładkami gumowymi wypełniającymi komory szynowe. Takie nowoczesne systemy budowy torowisk zmniejszają wibracje i hałas wywoływane przez przejeżdżające tramwaje. Tramwajarze wymienią także słupy trakcyjne. Zabudowę torowiska pokryje nowa nawierzchnia z asfaltobetonu a pozostałą część jezdni Zarząd Dróg Miejskich wyfrezuje we wrześniu, już po zakończeniu robót tramwajowych.

Podczas tego remontu ul. Stalową czeka jeszcze jedna, istotna zmiana – Tramwaje Warszawskie chcą, aby przy skrzyżowaniu z ul. Konopacką pojawiły się platformy przystankowe (teraz do tramwajów wsiada się z poziomu jezdni). Dlatego też torowisko zostanie nieco rozsunięte a ruch samochodowy skierowany właśnie na obszar torowiska. Po obydwu stronach jezdni wyznaczone będą miejsca parkingowe.

Przystanki dla obydwu kierunków jazdy przy ul. Konopackiej zostaną przeniesione za skrzyżowanie (w stronę ul. Środkowej), dziś są po dwóch stronach krzyżówki. Na wysokości nowych przystanków zbudowane będzie kilkunastocentymetrowe, łagodne wyniesienie z którego pasażerowie będą mogli wsiadać do pojazdów komunikacji miejskiej – nie tylko tramwajów, ale także i autobusów bo będą to wspólne, tramwajowo-autobusowe przystanki. Samochody będą jeździły po torowisku pomiędzy platformami przystankowymi; natomiast w momencie, gdy na przystanku zatrzyma się tramwaj lub autobus, kierowca będzie musiał zaczekać aż zabierze pasażerów i pojedzie dalej. Zorientowanie się w nowej organizacji ruchu ułatwią kierowcom nowe znaki drogowe – poziome i pionowe.

Roboty torowe zostały podzielone na trzy etapy. Od poniedziałku 19 lipca do 28 lipca będą trwały prace na skrzyżowaniu ulic Inżynierskiej, 11 Listopada i Stalowej. Zamknięty zostanie przejazd przez to skrzyżowanie w każdej relacji, a tramwaje będą jeździły tylko ul. 11 Listopada. Objazd jest możliwy ulicą Wileńską lub ul. Ratuszową. Na ul. 11 Listopada pomiędzy ul. Targową a ul. Inżynierską oraz pomiędzy ul. Konopacką i Strzelecką a ul. Inżynierską będzie wprowadzony ruch dwukierunkowy. Umożliwi to dojazd do kamienic przy ul. 11 Listopada.

Potem tramwajarze przeniosą się na odcinek ul. Stalowej od ul. Inżynierskiej do ul. Konopackiej a następnie od ul. Konopackiej do ul. Środkowej (łącznie z obydwoma skrzyżowaniami). Podczas tych robót można się spodziewać dużych ograniczeń w ruchu. Wszystkie prace Tramwaje Warszawskie chcą zakończyć do 31 sierpnia.

Szczegółowe informacje o utrudnieniach w ruchu można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym http://inwestmapa.um.warszawa.pl/ (bezpośredni link znajduje się na stronie urzędu miasta www.um.warszawa.pl).

Od 19 lipca do 1 września wyłączony będzie ruch tramwajowy na ciągu ul. Stalowa – Środkowa – Wileńska – Czynszowa na odcinku od ul. Inżynierskiej do pętli Czynszowa. Kasacji ulega linia tramwajowa 73. Uruchomione zostanie kursowanie zastępczej linii autobusowej Z23 na trasie:

DW. WILEŃSKI – al. Solidarności – Jagiellońska – Ratuszowa – 11 Listopada – Kowieńska – Środkowa – Stalowa – ZAJEZDNIA STALOWA – Stalowa – Konopacka – Wileńska – Targowa – DW. WILEŃSKI.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5