Trwa opracowywanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej. Najważniejszą konsekwencją nowego planu będzie schowanie ulicy Towarowej w wykopie i tunelu, który pozwoli kierowcom bez zatrzymania przeciąć skrzyżowania z al. Solidarności, Chłodną i Kotlarską/Jaktorowską. Tramwaje według nowego planu „otrzymają” na Kercelaku wyspę centralną. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
W nowym projekcie uwzględnione zostały przejścia podziemne dla pieszych na tzw. Kercelaku, czyli skrzyżowaniu Al. Solidarności z ul. Okopową – To złe rozwiązanie, szczególnie na Karcelaku. Po wprowadzeniu Towarowej w tunel ruch pieszy powinien pozostać na powierzchni, co jest szczególnie istotne w świetle starzejącego się społeczeństwa i dostępności dla rodziców z dziećmi i osób niepełnosprawnych - mówił "Rynkowi Kolejowemu" prezes SISKOM Jan Jakiel – dodaje.
O zachowanie przejść naziemnych przy skrzyżowaniu al. Solidarności i ul. Towarowej (Kercelak) walczył SISKOM oraz Zielone Mazowsze. Dziś opublikowano wnioski z konsultacji społecznych. Uwagi stowarzyszeń zostały uwzględnione przez planistów. Miasto zrezygnowało z przejść podziemnych pod al. Solidarności na Kercelaku.
W projekcie planu znalazło się przejście pod ul. Kasprzaka na wysokości ul. Karolkowej. Władze miasta zdecydowały jednak o nieodtwarzaniu tego przejścia po zakończeniu budowy metra. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Zgodnie z tymi ustaleniami, planiści wykreślą z planu również to przejście podziemne. Natomiast przejście podziemne do metra przy rondzie Daszyńskiego zostanie podczas budowy metra zrealizowane w ograniczonym zakresie (tylko zachodnia część). W planie została zapisana cała sieć przejść podziemnych wokół ronda, więc w przyszłości ułatwiona będzie jej ewentualna rozbudowa. O tym można przeczytać tutaj.
Wiele organizacji, w tym ZM i Forum Rozwoju Warszawy wnosiło o uporządkowanie wschodniej pierzei zabudowy ul. Towarowej. Ze względu na decyzje administracyjne w tym zakresie, planiści uwzględnili te uwagi. Ul. Towarowa ma zyskać dzięki zwartej, przysuniętej do ulicy zabudowie wielkomiejski charakter.