Plany Warszawy na nową perspektywę unijną obejmują zakup 118 tramwajów. – Znaczna część nowego taboru związana jest ze wzrostem zadań przewozowych, które będą wynikać z budowy nowych tras – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
W ramach perspektywy unijnej 2007-2013 Warszawa kupiła 266 nowych tramwajów. Największe zamówienie obejmowało dostawę 186 Swingów, w tym sześciu dwukierunkowych. Pozwoliło to na wycofanie tramwajów 13N, jeżdżących po Warszawie od końca lat 50. Kolejne kontrakty również zgarnęła Pesa. Producent dostarczy w sumie 50 Jazzów Duo i 30 krótkich Jazzów. Część dwukierunkowych Jazzów już wozi pasażerów, a pierwszy krótki wóz ma być gotowy do odbiorów do końca miesiąca.
Nowa perspektywa unijna, obejmująca lata 2014-2020, będzie nieco skromniejsza, jeżeli chodzi o zakupy taboru. Projekty na liście podstawowej zakładają zakup 78 wozów, a na liście uzupełniającej kolejne 40 sztuk. – Znaczna część nowego taboru związana jest ze wzrostem zadań przewozowych, które będą wynikać z budowy nowych tras – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.