Spółka Tramwaje Warszawskie ogłosiła przetarg ograniczony na budowę układu drogowego w ul. Powstańców Śląskich wraz z budową trasy tramwajowej. Termin składania wniosków upływa 19 grudnia 2013 roku. Budowa trasy zakończy się jesienią 2014 roku.
Nowe torowisko tramwajowe w ciągu ul. Powstańców Śląskich będzie stanowiło połączenie istniejących tras tramwajowych mających swój początek na pętlach Os. Górczewska i Nowe Bemowo. Torowisko tramwajowe zostanie zbudowane w pasie dzielącym ul. Powstańców Śląskich na odcinku od węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Radiowa/Powstańców Śląskich do węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Górczewska/Powstańców Śląskich.
Zadaniem wykonawcy będzie budowa i przebudowa układu drogowego ulic: Powstańców Śląskich i Radiowej obejmująca m.in.:
-
budowę i przebudowę torowiska tramwajowego o konstrukcji podsypkowej z zabudową tłuczniową i bezpodsypkowej z zabudową: asfaltową (wzdłuż przystanków i na odcinkach wspólnych z jezdnią) i trawiastą (na nowym odcinku trasy tramwajowej), o łącznej długości około 5,20 kmtp, (kilometr toru pojedynczego) w tym: 3,60 kmtp nowych torów oraz 1,60 kmtp torów koniecznych do przebudowy w węzłach rozjazdowych i na odcinkach dojazdowych do węzłów na skrzyżowaniach ul. Powstańców Śląskich z ul. Radiową i ul. Górczewską;
-
rozbudowę i przebudowę układu drogowego w ul. Powstańców Śląskich (odcinek od ul. Czumy do ul. Pirenejskiej) obejmującą m.in przebudowę skrzyżowań z ulicami: Górczewską, Pełczyńskiego, Wrocławską/Hery i Radiową, przebudowę ulicy w rejonie skrzyżowania z ul. Górczewską i Wrocławską oraz rozbudowę ulicy na odcinku Wrocławska – Radiowa (po rozbudowie odcinek będzie miał po 2 dwupasmowe jezdnie w każdym kierunku) wraz z budową ciągów pieszo – rowerowych;
-
rozbudowę i przebudowę ul. Radiowej (odcinek od ul. Andyjskiej do ul. Uniejowskiej) obejmująca m.in. przebudowę jezdni i budowę ciągów pieszo – rowerowych.
W zakres zamówienia wchodzi budowa i przebudowa układu zasilania oraz budowa oświetlenia i odwodnienia jezdni, torowisk oraz przystanków. Inwestycja obejmuje przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej (w tym m.in.: sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, teletechniczne, gazowe) będącej w kolizji z planowaną inwestycją. Perony przystankowe, które powstaną w ramach kontraktu zostaną wyposażone w wiaty i instalacje przystosowaną do zamontowania tablic Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP). Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie i wdrożenie projektów organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz projektu docelowej organizacji ruchu wraz z sygnalizacją świetlną. Na koniec wykonawca będzie miał za zadanie zagospodarowanie terenu (m.in. zieleni).
Nowa trasa tramwajowa ma być oddana do użytku jesienią przyszłego roku.