Tramwaje Warszawskie przygotowują się do budowy trasy od Kasprzaka i Dw. Zachodniego do Wilanowa. Spółka prowadzi właśnie przetarg na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej. Warianty inwestorskie zakładają realizację nawet kilku tuneli na trasie szybkiego tramwaju oraz odgałęzień na Dolnym Mokotowie oraz w rejonie stacji metra Ratusz.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na przygotowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla potrzeb budowy trasy szybkiego tramwaju od Kasprzaka do Wilanowa. Zadaniem wykonawcy będzie też przygotowanie projektu stałej organizacji ruchu, analizy układu zasilania sieci trakcyjnej, a także materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej.
Opracowanie podzielone jest na sześć zadań, obejmujących odcinki od Kasprzaka do Dworca Zachodniego (Tunelowa) – A, od Dworca Zachodniego do Bitwy Warszawskiej 1920 r. – B, od Banacha do Rakowieckiej – C, od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. Św. Bonifacego z dwiema odnogami – D, od Św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy – E oraz budowę torów odstawczych bądź pętli w rejonie stacji Ratusz Arsenał – zadanie F. Wspomniane odnogi przewidziano w ciągu Gagarina, Nehru i Czerniakowskiej-bis do ul. Melomanów oraz w ciągu św. Bonifacego do pętli Stegny (w ramach zadania D).
Linia ma zostać zrealizowana w postaci szybkiego tramwaju, a więc ze zmniejszoną liczbą przystanków – zbliżoną do układu przystanków autobusowych linii przyspieszonych. Przewidziano priorytety dla komunikacji szynowej.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.