Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Warszawa: Ile zarabiają pracownicy miejskich spółek transportowych?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Warszawa: Ile zarabiają pracownicy miejskich spółek transportowych?
Rada Warszawy zamierza zlikwidować system ulg gwarantujący darmowe przejazdy dla około 30 tys. osób zatrudnionych w komunikacji miejskiej i członków ich rodzin. Związkowcy szykują protest, a „Gazeta Wyborcza” publikuje stawki wynagrodzeń w stołecznych spółkach transportowych.

Zmiany dotyczące ulg przejazdowych na komunikację miejską wejdą w życie najprawdopodobniej już za kilka miesięcy. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”,  to spółki transportowe będą musiały zadecydować, czy chcą sponsorować ulgi przewozowe dla swoich pracowników. Zmiana ma objąć Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie, Szybką Kolej Miejską i Zarząd Transportu Miejskiego. Przeciwko takim planom protestują związki zawodowe m.in. Solidarność.

- Ściana. Zero zauważenia w nas człowieka, zapytania o projekt. To tak, jakby ktoś bez uprzedzenia zajrzał do pani torebki i wyjął z niej gotówkę z kartami kredytowymi – informuje „Gazetę Wyborczą”  Sławomir Rakowiecki, koordynator międzyzakładowego komitetu strajkowego.

„Gazeta Wyborcza” opublikowała tabelę wynagrodzeń w stołecznych spółkach transportowych. Według danych w niej zawartych na stanowisku robotniczym w Tramwajach Warszawskich, MZA, Metrze Warszawskim i SKM średnia pensja pracownika na stanowisku robotniczym (kierowcy, motorniczego, mechanika) w 2012 roku mieściła się w przedziale od 4 400 zł do 4998zł (brutto). W tej kategorii najniższe otrzymane wynagrodzenie wynosiło 1500 zł, najwyższe 9 879 zł. Na stanowiskach nierobotniczych średnie pensje w miejskich spółkach transportowych należą do przedziału 4 217 zł - 6 382 zł. Pracownicy na stanowiskach administracyjno- biurowych mogą liczyć na pensje w średniej wysokości od 4 128 zł do 6 325 zł.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Jakub Rösler 30 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Używane tramwaje dla Warszawy? “To nie ma sensu”

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Jakub Rösler 30 listopada 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Tabor i technika

Używane tramwaje dla Warszawy? “To nie ma sensu”

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5