Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Gdzie powstaną tory odstawcze dla tramwajów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Gdzie powstaną tory odstawcze dla tramwajów
Tramwaje Warszawskie myślą o budowie torów odstawczych dla krótkich linii dowozowych – tam, gdzie nie ma miejsca na pętle. Najpilniejszym w tym momencie inwestycją jest budowa takiego przejścia torowego w rejonie powstającej stacji metra Rondo Daszyńskiego. W tym celu zresztą Warszawa zamawia tramwaje dwukierunkowe.

Tory odstawcze to stosunkowo nowa koncepcja Tramwajów Warszawskich. Dzięki nim będzie można stworzyć krótkie linie dowozowe do metra i węzłów przesiadkowych, gdzie nie ma miejsca na klasyczne pętle do zawracania. Dzięki temu nie trzeba będzie ciągnąć linii tramwajowych na mniej obciążonych odcinkach do odległych pętli (przykładowo linia 14 dobrze sprawdza się jako dowozówka z Ochoty do Nowowiejskiej, Politechniki i metra – na Puławskiej jeździ relatywnie pusta).

Na pewno jeden tor odstawczy powstanie przy Rondzie Daszyńskiego przy stacji metra centralnego odcinka II linii metra. – Już dzisiaj jesteśmy gotowi, widząc oczyma wyobraźni wagony metra jeżdżące na centralnym odcinku, zaprezentować koncepcję obsługi komunikacyjnej. Jaskrawym przykładem, że o tym myślimy, jest przede wszystkim dodatkowy tor tramwajowy tzw. „żeberkowy” przy stacji Rondo Daszyńskiego – tutaj będą dojeżdżać tramwaje dwukierunkowe – mówi niedawno w wywiadzie z portalem transport-publiczny.pl Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u.

– To najpilniejszy z projektów takich torów. Jest już podpisana umowa na projektowanie przebudowy Ronda Daszyńskiego – potwierdza Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Tor odstawczy planowany jest po wschodniej stronie ronda. Czy przy okazji przebudowy powstanie pełna gwiazda (tj. rozjazdy we wszystkich kierunkach)? – Zobaczymy, co wyjdzie z koncepcji. Musimy wziąć pod uwagę pełną analizę kosztów i korzyści. Jest tam sporo uzbrojenia podziemnego – wskazuje Karos. Jak dodaje, ostateczną decyzję podejmować będzie miasto.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5