Ratusz otrzymał już analizę perspektywicznego rozwoju sieci tramwajowej do 2040 r. Eksperci zarekomendowali do realizacji 27 tras, z czego w pierwszej kolejności powinny zostać zrealizowane m.in. tramwaj na Gocław, Wilanów, os. Ruda i wzdłuż traktu Królewskiego.
Wyłoniona firma na podstawie przeprowadzonych analiz musiała przedstawić rekomendacje rozbudowy tras do 2040 r. – przedmiot zamówienia nie ograniczał się wyłącznie do stolicy, ale obejmuje także linie wybiegające poza jej granice administracyjne, w tym do Piaseczna, Konstancina-Jeziorny, Janek, Babic, Starych Babic, Izabelina, Marek, Ząbek, a nawet Sochaczewa. W dokumentacji przetargowej znalazło się 107 różnych tras (wliczając w to warianty) – niektóre z nich zdawały się być wyłącznie tramwajową fantastyką.
Miasto w tej chwili przygotowuje bądź zmienia wiele planów zagospodarowania przestrzennego. Przy tej okazji często wpływają wnioski w sprawie zapisania rezerw pod nowe trasy tramwajowe bądź zmian w funkcjonowaniu istniejących linii. Opracowanie pomoże w ocenie zasadności zgłaszanych propozycji.
Firma CH2M HILL w pierwszej kolejności dokonała preselekcji tras, w ramach której wyłączono część tras z dalszej analizy. Pod uwagę brano tutaj m.in. przebieg istniejących i planowanych tras transportu publicznego w celu uniknięcia dublowania się przebiegu połączeń szynowych, powiązanie i spójność układu komunikacyjnego, ochronę zabytków i środowiska, kierunki „spontanicznego” rozwoju miasta, możliwość budowy wydzielonego torowiska, techniczną trudność w realizacji oraz docelowy układ drogowy.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl