Zajezdnia jest planowana od lat 70. XX w. Kwestia jej budowy powraca teraz wraz z rozwojem warszawskiej sieci tramwajowej. Według założeń nowy obiekt powstanie na obszarze 11,76 ha i pomieści 152 składy tramwajowe.
Na początku tego roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dokumentację projektową nowej zajezdni wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Zgłosiły się trzy firmy. Jedynym kryterium wyboru była cena. Za najkorzystniejszą ofertę uznano złożoną przez firmę Systra, która zaoferowała kwotę 2,8 mln zł brutto. Ostatecznie jednak odmówiła podpisania umowy. Kolejna oferta opiewała już na kwotę 5,2 mln zł i znacznie przekraczała założony przez spółkę kosztorys (blisko 3 mln zł). W tej sytuacji Tramwaje Warszawskie unieważniły postępowanie.
Mimo to, spółka nie rezygnuje z planów budowy zajezdni.
Czytaj więcej na Transport-Publiczny.pl