W przetargu Tramwajów Warszawskich na wykonanie dokumentacji modernizacji torowiska w ciągu al. Jana Pawła II na odcinku od Ronda ONZ do Elektoralnej wystartowały cztery firmy. Tylko jedna oferta mieści się w kosztorysie założonym przez spółkę.
Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka CTD – Civil Transport Designers, opiewającą na kwotę 322 733,30 zł brutto. Pozostałe przekraczają już kwotę 369 tys. zł, którą spółka zamierzała przeznaczyć na realizację zadania. W przetargu wzięły też udział: Ardanuy Ingenieria S.A. z Madrytu (ok. 384 tys. zł brutto), MIB Polska z Krakowa (ok. 727,8 tys. zł) i Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych również z Krakowa (ok. 1 mln 132,8 tys. zł). O wyborze danej firmy decyduje kryterium ceny. Jak podają Tramwaje Warszawskie, ocena ofert zajmie około dwóch tygodni.
Zwycięska firma przygotuje dokumentację dla przebudowy 630-metrowego odcinka trasy tramwajowej na odcinku od Ronda ONZ do Elektoralnej. Torowisko powinno zostać wykonane w konstrukcji bezpodsypkowej. Plany spółki przewidują przeniesienie przystanku Hala Mirowska (w stronę Centrum) bliżej obiektu handlowego. Perony przystankowe zostaną zmodernizowane i wydłużone, by pomieścić dwa składy typu Swing 120Na. Modernizacja wraz ze wprowadzeniem priorytetu powinna skutkować podniesieniem w godzinach szczytu prędkości komunikacyjnej tramwajów z 15,8 km/h do 18 km/h, co zdaniem spółki umożliwi skrócenie czasu przejazdu tramwajów o jedną minutę.
Biuro projektowe będzie miało siedem miesięcy od podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji. Prace budowlane planowane są na rok 2014.