Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa Centralna: Szklane kubiki zostaną rozebrane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
09-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa Centralna: Szklane kubiki zostaną rozebrane
Podczas modernizacji dworca Warszawa Centralna w 2012 roku w hali głównej postawiono szklane kubiki o nieregularnych kształtach. - Skąd te kioski w hali głównej? Po co one są? Po to, żeby za sekundę zmarniały? Wywołaliśmy burzę po wielu latach koszmarnego użytkowania dworca. Teraz mamy użytkowanie w miarę dobre, ale niestety, już się to sypie – uważa Andrzej Pańkowski, architekt wnętrz i plastyk, który odpowiadał za pierwotny wystrój wnętrz dworca. - One zagracają tę halę. Są za lekkie do tej skali – dodaje. Spółka PKP SA zapowiada, że planuje obecnie ich likwidację.

Przed mistrzostwami w piłce nożnej Euro 2012 dworzec Warszawa Centralna został zmodernizowany. Wcześniej pojawiły się pomysły dotyczące wyburzenia obiektu lub sprzedania terenu, na którym się on znajduje. Za projekt modernizacji dworca Warszawa Centralna odpowiadał Grzegorz Niwiński i Jerzy Porębski. Wstępnie założono, że prowadzone prace będą polegały na wyczyszczeniu budynku oraz wyeksponowaniu elementów charakterystycznych dla pierwotnego projektu.

Modernizacja objęła m.in. halę główną dworca. Celem było odsłonięcie oryginalnej architektury wnętrza. W trakcie prowadzonych prac z dworca zniknęły m.in. poręcze z marmurowymi elementami. Wprowadzono też element nowoczesny – szklane kubiki o nieregularnych kształtach. Stanęły one na środku hali. Te nowe elementy wzbudziły jednak wiele kontrowersji. Ostatecznie spółka PKP SA zapowiada ich likwidacje. – Planujemy usunięcie szklanych kubików w ramach nowej aranżacji powierzchni na dworcu. Obecnie opracowywana jest koncepcja aranżacji dla Hali Głównej – mówi Agnieszka Dąbek z biura prasowego PKP SA. - Chcemy, aby nowe rozwiązanie było bardziej funkcjonalne dla najemców i umożliwiało maksymalne wykorzystanie przestrzeni hali – dodaje.

-  Skąd te kioski w hali głównej? Po co one są? Po to, żeby za sekundę zmarniały? Wywołaliśmy burzę po wielu latach koszmarnego użytkowania dworca. Teraz mamy użytkowanie w miarę dobre, ale niestety, już się to sypie. Według mnie na hali  mogłyby znajdować się jedynie mocne siedziska. Ewentualnie kiosk z prasą. I też zrobiony z „bunkra”, masywny, a nie szklany. Kubiki są zbyt lekkie – uważa Pańkowski.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5